العبادی: رسیدن نیروهای حشد شعبی به مرزهای سوریه یک دستاورد است

۰۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۱۱ کد : ۱۹۶۹۲۷۸ سرخط اخبار

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق رسیدن نیروهای حشد شعبی به مرزهای عراق و سوریه را یک "دستاورد" خواند و تاکید کرد که اعلام پیروزی بسیار نزدیک خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، حیدر العبادی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بعد از ورود به شهر موصل و صرف افطاری با نیروهای نظامی شرکت کننده در عملیات موصل تصریح کرد: نیروهای قهرمان ما نمونه ای مناسب برای حمایت از شهروندان هستند و اعلام پیروزی به لطف این قهرمانان بسیار نزدیک است.

وی خطاب به نیروهای مبارز عراقی ادامه داد: شما سر عراقی ها را با این مبارزه خود علیه گروهک های تروریستی بالا بردید. پیروزی خلق کردید. شما در مراحل نهایی نابودی این گروهک های تروریستی هستید.

العبادی خاطرنشان کرد: نیروهای حشد شعبی که به مرزهای سوریه رسیده اند دستاوردی را براساس طرح تعیین شده رقم زدند و تعامل خوب مبارزان ما با شهروندان سهم بسزایی در تحقق این پیروزی داشت.

سوریه و عراق بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که از این میزان داعش همچنان بیش از ۴۰۰ کیلومتر از مرز را که عمدتا در مناطق بیابانی است، در کنترل دارد. حشد شعبی با پیشروی های دو روز گذشته توانسته نزدیک به ۶ کیلومتر از این مرز را پاکسازی کند و تحت کنترل خود بگیرد. کردها در شمال سوریه نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر از مرز را در اختیار دارند و ارتش عراق نیز کنترل ۳۰ کیلومتر از مرز با سوریه را در جنوب این کشور به دست گرفته است.

حیدر العبادی با فرماندهان سازمان مبارزه با تروریسم در موصل نشست داشت. او روز دوشنبه در پی رسیدن نیروهای حشد شعبی به مرزهای سوریه و عراق وارد موصل شد و با فرماندهان حشد شعبی تشکیل جلسه داد.

نخست وزیر عراق همچنین پیامی به کشورهای هم جوار فرستاد و از آن کشورها خواست به حاکمیت عراق احترام بگذارند و در امور داخلی اش مداخله نکنند.

وی گفت: پیام ما به همسایگان عراق این است که عراق خواهان آزادی کامل خاک خود است و هیچ نیت خصمانه ای علیه دیگران ندارد.

کلید واژه ها: حشد شعبی


نظر شما :