در بحران میان قطر و کشورهای عربی، ایران بی‌طرف است

۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۹۷۰۱۷۱ سرخط اخبار

سفیر کشورمان در کویت تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای به وجود آمدن بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی اعلام کرد که ما بی طرف هستیم و طرف هیچ کدام را نخواهیم گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از الرای، علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در کویت که برای تبریک آزادی موصل از گروهک تروریستی داعش به سفارت عراق رفته بود در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پیروزی موصل را به ملت و دولت عراق تبریک می گوییم و عراق سزاوار این پیروزی است، زیرا تروریسم وحشی، عراق پاک، متمدن و ریشه دار را مورد هدف قرار داد و امیدوارم بعد از شکست و بیرون راندن تروریست ها از منطقه این خوشحالی فراگیر شود.

وی افزود: مرزهای میان ایران و عراق طولانی و همگی امن هستند، اما مرحله کنونی نیازمند این است که آنها را بیش تر کنیم و این امر تنها با هماهنگی و همکاری میان دو طرف امکان پذیر است.

عنایتی در مورد همکاری اطلاعاتی ایران و کویت در مقابله با بقایای عناصر داعشی گفت: نمی دانم در این رابطه هماهنگی هایی وجود داشته است یا خیر، اما لازم است که در این رابطه همکاری هایی میان کشورهای منطقه وجود داشته باشد و همکاری امنیتی میان ایران و همسایگانش می تواند به مبارزه با تروریست در منطقه کمک کند و جمهوری اسلامی ایران آماده این همکاری است.

سفیر ایران در کویت در رابطه با مشارکت نیروهای ایرانی در آزادسازی موصل گفت: ما قبلا هم گفته ایم که جمهوری اسلامی ایران فقط حضور مستشاری دارد و حضور میدانی ندارد.

وی در رابطه با بحران به وجود آمده میان قطر و برخی کشورهای عربی گفت: این بحران در منطقه رخ داده است و فرزندان منطقه به آنچه در خانه شان وجود دارد، داناتر هستند و جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای به وجود آمدن بحران اعلام کرد که ما بی طرف هستیم و کمک هایمان به کشور قطر بشر دوستانه است و می دانیم که تلاش و میانجیگری امیر کویت برای حل این بحران کافی و ثمربخش خواهد بود.

سفیر کشورمان در کویت در رابطه با سخنان حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و محکوم کردن تحریم علیه قطر گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها، طرفدار ملت قطر است.

کلید واژه ها: کویت قطر


نظر شما :