کسی مرکل را دوست ندارد

دو رهبر متفاوت در همسایگی هم

۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۹۷۴۲۱۶ اخبار اصلی اروپا
تقریبا سه ماه قبل مرکل در انتخابات شرکت کرد و حزب او بسیار بد ظاهر شد اما مرکل هنوز توانسته که کرسی هایش را حفظ کند. اگرچه مرکل قادر نیست که دولت را تشکیل دهد. چراکه مرکل نمی تواند به توافق با کسانی برسد که می خواهد با آنها ائتلاف کند و آنها نیز نمی توانند به توافقی با مرکل برسند. همه فعلا می خواهند به مذاکرات ادامه دهند و به همین علت آلمان هنوز دولت ندارد.
دو رهبر متفاوت در همسایگی هم

نویسنده: ریچارد ولستن کرافت

دیپلماسی ایرانی: آنگلا مرکل را بنگرید. او پیرزنی غرغرو، سنتی، تنها و خودخواه است که بوی کهنگی و فساد می دهد. او در پیدا کردن و ایجاد دوستی مشکل دارد چرا که فکر می کند همه از او متنفر هستند و از مردمی که می خواهند با او دوست شوند متنفر است. تنها کسانی که دوست دارد عروسک های دست آموز جهان سومی اش است هرچند که آنها هم بیش از همه به دیده تحقیر به او نگاه می کنند.

تقریبا سه ماه قبل او در انتخابات شرکت کرد و حزب او بسیار بد ظاهر شد اما مرکل هنوز توانسته که کرسی هایش را حفظ کند. اگرچه مرکل قادر نیست که دولت را تشکیل دهد. چراکه مرکل نمی تواند به توافق با کسانی برسد که می خواهد با آنها ائتلاف کند و آنها نیز نمی توانند به توافقی با مرکل برسند. همه فعلا می خواهند به مذاکرات ادامه دهند و به همین علت آلمان هنوز دولت ندارد.

آیا لازم است که اشاره کنم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان است؟ خب متاسفانه او صدراعظم است. باید به این مساله در همان ابتدا اشاره می کردم. حالا نگاهی به سباستین بیندازید. او جوان، خوش قیافه و محبوب است. او بوی مبهمی از خوشی و شادی است که از برف تازه به مشام می رسد.

دو ماه پیش او در انتخابات شرکت کرد و اتفاقا بسیار هم خوب ظاهر شد اما به دلیل دموکراسی چندحزبی اتریش او نتوانست به اکثریت دست پیدا کند. اما مشکلی نیست. سباستین پسر محبوبی است و به آسانی می تواند با دیگران همکاری کند. او به توافقی خوب با دومین حزب محبوب اتریش یعنی حزب آزادی اتریش، دست پیدا کرده و دیدگاه های مشترکی بین حزب مردم سباستین و آنها وجود دارد. او همچنین جبهه مخالف سختی دربرابر مهاجرت دارد اگرچه این یعنی که آنگلای تنها اسباب بازی های کمتری دارد. حالا اتریش دولت دارد و اخبار خوبی وجود دارد که سباستین نخست وزیر جدید خواهد شد.

در این میان، همسایه او آنگلا باید زندگی نومیدانه و تلخ خود را ادامه دهد درحالی که به دنبال شریکی می گردد که خانه بزرگ و اسباب بازی هایش را با او تقسیم کند. اما او هیچ کسی را دوست ندارد و هیچ کسی هم او را دوست ندارد و حتی اسباب بازی هایش هم از او متنفرند. آنها بیش از همه از او متنفرند. این اتفاق غمگین و ناراحت کننده است. به نظر می رسد که او روزی در تنهایی خواهد مرد. حتی ممکن است توسط اسباب بازی های خانگی اش خورده شود چرا که آنها مدام گرسنه تر و خشمگین تر می شوند و اگر مادر فراموش کند که به آنها غذا دهد این اتفاق خواهد افتاد.

منبع: آلترناتیو رایت/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: مرکل اسباب بازی سباستین اتریش


نظر شما :