تهدیدهای توخالی تل آویو علیه لبنان

روزی می رسد که اسرائیل خودش را هم محکوم می کند

۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۷۴۸۰۱ اخبار اصلی خاورمیانه
نویسنده خبر: جهاد الخازن
جهاد الخازن می نویسد: خواننده محترم می داند که مبارزان حزب الله همیشه در برابر جنگ اسرائیل علیه لبنان ایستادگی کرده اند همان طور که مبارزان حماس در نوار غزه نیز بارها در برابر این رژیم مقاومت کرده اند.
روزی می رسد که اسرائیل خودش را هم محکوم می کند

دیپلماسی ایرانی: شهرک نشین تروریست، آویگدور لیبرمن که در مولداوی متولد شده لبنان را به جنگ دیگری تهدید کرده که هدفش حزب الله است.

این تروریست دو بار وزیر امور خارجه بود و الآن دو سال است که وزیر دفاع در دولت تروریست بنیامین نتانیاهوست. او در راس حزب «اسرائیل بیتنا» قرار دارد و به امثال او می گویم که فلسطین خانه فلسطینی هاست و به هیچ وجه هیچ اثری از دولت یهود در آن یافت نمی شود.

نفتالی بنت، شهرک نشین دیگر که او نیز امریکایی الاصل است و وزارت آموزش عالی را بر عهده دارد و رئیس حزب «خانه یهودی» است نیز لبنان را تهدید کرده است.

اعضایی از تروریست ها در دولت جنایتکار نتانیاهو به حزب الله هشدار داده اند و تلاش می کنند بر موشک های با دقت بالای ساخت لبنان مسلط شوند. من از طرفداران «حزب الله» نیستم اما می دانم همان طور که خواننده محترم هم می داند که مبارزان حزب الله همیشه در برابر جنگ اسرائیل علیه لبنان ایستادگی کرده اند همان طور که مبارزان حماس در نوار غزه نیز بارها در برابر این رژیم مقاومت کرده اند، بنابراین من از «حزب الله» و «حماس» علیه اسرائیل حمایت می کنم.

لیبرمن گفت که جنگ جدید علیه لبنان به نیروهای ورزیده در میدان نبرد نیاز دارد، و تهدید کرد که ساکنان بیروت را به پناهگاه ها بفرستد، همچنین از ساکنان تل آویو نیز خواست که برای جنگ دومی علیه لبنان آماده شوند. اسرائیل در هیچ جنگی که علیه لبنان انجام داده، پیروز نشده است، نتانیاهو بچه ها را کشت و بعد به روسیه رفت تا وضعیت را تشریح کند و حمایت بطلبد. فکر نمی کنم روسیه نتانیاهو را بر کسی ترجیح دهد در حالی که خود متحد حکومت بشار اسد است.

«حزب الله» تنها دشمن اسرائیل نیست کما این که اسرائیل هدف نهایی آن نیست. هر روز دلیل تازه ای برای عصبانیت از اسرائیل و تهدید آن به وجود می آید. در همین چارچوب مجلس لهستان قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن هر کس جنایت های نازی ها در لهستان را به ملت لهستانی منسوب کند، به سه سال حبس محکوم می شود.  

«هولوکاست» به وقوع پیوست و نازی ها یهودی ها را در هر کشوری که توانستند به آن برسند کشتند چه در اردوگاه های لهستانی چه در جاهای دیگر، لهستانی هایی که با آلمان ها همکاری کردند مردند، و الآن اسرائیل می خواهد لهستان تا ابد مسئول جنایت هایی باشد که ملت فعلی لهستان مرتکب نشده اند، این در حالی است که شمار قربانیان کمتر از شش میلیون نفری است که اسرائیل ادعا می کند.

دولت جدید نازی در اسرائیل در حالی جرات می کند و ملت لهستان را متهم به جنایت می کند که خود هر روز علیه فلسطینی ها مرتکب جنایت می شود، از جمله در حق کودکان، حالا هم که می خواهد جنگ جدیدی راه بیندازد.

الآن هم به جان یک خواننده افتاده و شانتاژ علیه او را آغاز کرده است. بعضی اسرائیلی ها به دادگاه های اسرائیل علیه این خواننده شکایت کرده اند برای این که خواننده نیوزیلندی بعد از اعتراض های طرفداران حقوق بشر و فلسطینی ها کنسرت خود در اسرائیل را لغو کرد.

جوستین ساکس که یهودی است و هم گروهی اش، ابو شنب که فلسطینی است کنسرت خود را لغو کردند تا مبادا این گونه برداشت شود که آنها از اشغال بیت المقدس حمایت می کنند. چند روز بعد از لغو کنسرت اسرائیل اعلام کرده است که این موضوع را مورد بررسی قرار می دهد.

الآن در جایی خواندم که سه اسرائیلی دادخواستی فرستاده اند و خواستار 45 هزار شکل (13 هزار و 200 دلار) از دفاتر این خواننده ها شده اند. این دادخواست به استناد قانونی است که در سال 2011 به تصویب رسیده و به موجب آن اسرائیل می توانند از کسانی که آن را تحریم می کنند یا قراردادهای خود را با آن لغو می کنند یا اقدام به قطع رابطه به آن می کنند، مطالبه خسارت کند.  

به خودم می گویم من اسرائیل را تحریم می کنم و هر کس که مثل من آن را «تحریم کند و سرمایه هایش را از آن جا بیرون بکشد» حمایت می کنم، این همان جنبشی است که چند سال پیش در دانشگاه های امریکایی به راه افتاد. سازمان ملل نیز تحریم 206 شرکت که گمان می رود منافع تجاری در شهرک نشین ها داشته باشند را در دستور کار خود قرار داده است. اخیرا کتاب جدیدی با عنوان «قیام کن و قبل از هر چیز بکش» منتشر شده که به ترورهای اسرائیل که افراد بی گناه را در سراسر جهان به کشتن داده است، می پردازد. محکوم کردن اسرائیل همه دنیا را به خود مشغول کرده است. روزی می رسد که اسرائیل خودش خودش را محکوم می کند.

منبع: الحیات / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

جهاد الخازن

نویسنده خبر

جهاد الخازن، روزنامه نگار مشهور فلسطینی است که مقالاتش بارها جنجال برانگیز شده اند تا آن جا که معمر قذافی، رهبر سابق لیبی یک بار تلاش کرد او را ...

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: لهستان اسرائیل حزب الله بنیامین نتانیاهو آویگدور لیبرمن جهاد الخازن


نظر شما :