جایی ورای عقاید دانشگاهی

چرا آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند؟

۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۹۷۵۴۶۹ اخبار اصلی آمریکا
دلیل مسیحیان بدون هیچ شکی این است که دوست دارند اعتقاد مسیحیت را گسترش دهند. اما به چه دلیل کسی باید فکر کند که حمایت از اسرائیل باعث تغییر یهودیان خواهد شد؟
چرا آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند؟

دیپلماسی ایرانی: یهودیان انیستیتوها و دانشگاه ها به نظر مهم ترین منبع نفرت از اسرائیل در آمریکا و سایر نقاط غرب هستند. درحالی که بسیاری از مردم یهود به آنچه آرمان اسرائیل نامیده می شود بی اعتقاد هستند این مسیحیان (به ویژه مسیحیان محافظه کار) هستند که تبدیل به بهترین دوست اسرائیل و یهودیان شده اند. با توجه به این دو واقعیت غیرقابل انکار چگونه بسیاری از یهودیان آمریکایی با این ناهماهنگی کنار می آیند؟

آنها اغلب نفرت از اسرائیل در دانشگاه ها را نادیده می گیردند و اصالت حمایت مسیحیان را نادیده می گیرند. دلیل انکار آنها این است که نمی خواهند عینیت چنین مساله ای را بپذیرند. مسیحیانی که از اسرائیل حمایت می کنند استدلال می کنند که این کار را به دو دلیل انجام می دهند.

اول اینکه آنها می خواهند یهودیان را تغییر دهند. اولین دلیل مسیحیان بدون هیچ شکی این است که دوست دارند اعتقاد مسیحیت را گسترش دهند. اما به چه دلیل کسی باید فکر کند که حمایت از اسرائیل باعث تغییر یهودیان خواهد شد؟ آیا کسی فکر می کند که حمایت از دشمنان اسرائیل باعث می شود که مسلمانان به مسیحیت روی بیاورند؟ حقیقت این است که شواهدی هم مبنی بر اینکه یهودیان به دلیل حمایت مسیحی ها اعتقاد خود را تغییر داده اند، وجود ندارد. در واقع، یهودیانی که بیشتر از اسرائیل حمایت می کنند یا مذهبی ترین ها هستند یا قوی ترین یهودیان سکولار. هیچ کدام از این دو گروه کاندیداهایی برای تغییر فکری نیستند.

دلیل دیگری که مسیحیان از اسرائیل حمایت می کنند یک اعتقاد مذهبی مبنی بر بازگشت مسیح است. هرچند که مهم ترین رهبران مذهبی جمعیت مسیحیان متحد برای اسرائیل، بزرگ ترین سازمان طرفدار اسرائیل در آمریکا، بارها و بارها اعلام کرده که مسیحیان کاری برای تسریع بازگشت مسیح نمی توانند انجام دهند و این کاری است که تنها خداوند آن را رقم خواهد زد. علاوه بر این، اگر این دلیلی باشد که مسیحیان از یهودیان و اسرائیل حمایت می کنند، چرا چنین چیزی باید یهودیان را برنجاند؟ آیا این به این معنی است که مسیحیان تنها تا زمان بازگشت مسیح از یهودیان حمایت می کنند؟ من به عنوان کسی که در کلیسا برای مردم سخنرانی می کنم هیچ کدام از این دلایل را کافی نمی بینم. بنابراین چرا مسیحیان از اسرائیل حمایت می کنند؟ آنها باور دارند که از متحد آمریکا حمایت می کنند و از کشوری طرفداری می کنند که ارزش های اخلاقی مشابه آنها را داراست. آنها درحالی که دچار مشکلاتی اخلاقی با مسلمان ها هستند چنین چالش هایی را با صهیونیست ها احساس نمی کنند. دلیلی اولیه نیز برای این حمایت مطابق با آنچه در کتاب مقدس آمده است نیز وجود دارد. همان طور که خداوند به ابراهیم گفت: «من کسانی که تو را دعا کنند، دعا خواهم کرد و کسانی که تو را نفرین کنند، نفرین خواهم کرد.» نیازی نیست که در این جامعه یک مذهبی سفت و سخت باشید تا چنین اعتقادی پیدا کنید. داشتن چنین اعتقادی از دل تاریخ می آید و پاک شدنی نیست. نمونه های آن در تاریخ وجود دارد. در اسپانیای 1492 پس از اخراج یهودیان و در آلمان پس از هولوکاست، نمونه های تاریخی این ماجرا وجود دارد. در اسپانیا یکی از قدرتمندترین امپراطوری های تاریخ سقوط کرد و در آلمان این کشور برای نزدیک به نیم قرن به دوپاره تقسیم شد.

در این میان کشوری که بیش از همه از اسرائیل حمایت می کند، آمریکاست. هیچ کشوری به ویژه در این دوره از تاریخ به اندازه ایالات متحده از اسرائیل حمایت نکرده است و آمریکا به طور ویژه مورد دعا قرار می گیرد. این آمریکایی های مسیحی چیزی را می دانند که نخبگان سکولار و چپ ها نمی دانند: روزی که آمریکا اسرائیل را رها کند، آغاز پایان آمریکایی است که می شناسیم. این مردم احمق نیستند بلکه مخالفانشان احمق هستند.

منبع: دیلی سیگنال/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: اسرائیل ایالات متحده امریکا یهودیان


( ۸۵ )

نظر شما :

صاحب دل ۲۰ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۲
هیچوقت یادم نمیره در جمع یهودیان ایرانی ساکن آمریکا چه حرفها و توهین هایی علیه مسیح و مسیحیت و مریم شنیدم من نه یهودی هستم و نه ضدیهودی و دوستان یهودی زیادی دارم ولی حمایت مسیحیان از یهودیان بسیار خنده دار است ، شما برید تلمود رو بخونید یا پای صحبت خاخام ها بنشینید ، بسیار از مسیح متنفر هستند و مسیحیان رو بت پرست میدونند