ترامپ به ولیعهد ابوظبی گفت: بدون حمایت امریکا یک هفته هم دوام نمی‌آورید

حیرت امریکایی‌ها از فهمیدن محتوای پیام ترامپ به اعراب توسط رهبر ایران

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۷۶۵۹۷ اخبار اصلی خاورمیانه
تئودور کارسیک، مشاور ارشد در شرکت «گلف استیت انالیتیکس» که مرکز آن در واشنگتن است، گفت که این اتفاق مهمی است، انتظار می رود که احتمالا این پیام از سوی طرف های دیگر به دست آیت الله خامنه ای رسیده باشد، شاید توسط قطر یا عمان یا اردن یا حتی یک قدرت خارجی مثل روسیه.
حیرت امریکایی‌ها از فهمیدن محتوای پیام ترامپ به اعراب توسط رهبر ایران

دیپلماسی ایرانی: روزنامه امریکایی واشنگتن پست امریکا به نقل از مقام عالی رتبه امریکایی که نامی از آن به میان نیاورده است، گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا به شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی هنگامی که دو هفته پیش به واشنگتن سفر کرده بود، گفته بود که شما بدون حمایت امریکا یک هفته هم دوام نمی آورید. به گفته این مقام عالی رتبه وی این اظهارات را برای توجیه درخواست تامین هزینه مالی حضور امریکا در سوریه بیان کرده است.

ترامپ ظاهرا در دیدار با این رهبر عضو شورای همکاری خلیج فارس می خواسته به نوعی به همه کشورهای عضو این شورا این پیام را بدهد که کشورش 7 میلیارد دلار صرف هزینه نظامی در سوریه کرده و کشورهای این حوزه باید پول بیشتری بابت این حضور امریکا بپردازند و هزینه حضور امریکا در خاورمیانه به ویژه سوریه را متحمل شوند.

چندی پیش مقام معظم رهبری از پیام غیرعلنی اخیر ترامپ به متحدانش در خاورمیانه صحبت کرده بودند که سوال های بسیاری بر سر این که رهبر ایران چگونه به مفاد چنین پیام هایی که از سوی ترامپ با رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس رد و بدل می شود، پی برده است.

روز چهارشنبه هفته گذشته در حساب توئیتری مقام معظم رهبری توئیت شد: «چند روز پیش ترامپ به رهبران کشورهای عربی نامه ای نوشت که از آن مطلع شدیم، در آن نامه آمده است: ما هفت تریلیون دلار پرداختیم و شما باید در مقابل کاری کنید.» در ادامه این توئیتر آمده است: «ایالات متحده می خواهد برده اش باشند.»

کاخ سفید به طور علنی ارسال این پیام را اعلام نکرد، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا نیز هنگامی که در این باره از او سوال شد گفت که نمی تواند درباره پیام های رئیس جمهوری نظر دهد، اما یک مقام عالی رتبه دیگر به شرط آن که نامش فاش نشود به روزنامه واشنگتن پست گفت که «او واقعا نزدیک به دو هفته پیش پیامی به متحدانش در خلیج فارس فرستاده است.»

به گفته این مقام عالی رتبه وی در این پیام از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواسته است که فعالیت بیشتری در مناطق بحرانی منطقه مثل سوریه داشته باشند، وی در این پیام همچنین به آنها فشار آورده که فورا به راه حلی برای بحران ادامه دار خلیج فارس برسند.

به گفته این مسئول این پیام در ادامه مذاکرات رسمی ای بوده که ترامپ با رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ظرف دو ماه گذشته داشته است.

وی توضیح داد: «تا الآن روشن نشده که رهبر ایران چگونه به محتوای این پیام دست یافته است.»

این در حالی است که تئودور کارسیک، مشاور ارشد در شرکت «گلف استیت انالیتیکس» که مرکز آن در واشنگتن است، گفت که این اتفاق مهمی است، انتظار می رود که احتمالا این پیام از سوی طرف های دیگر به دست آیت الله خامنه ای رسیده باشد، شاید توسط قطر یا عمان یا اردن یا حتی یک قدرت خارجی مثل روسیه.

در ماه گذشته میلادی ترامپ علنا از کشورهای خاورمیانه که متکی به حمایت ایالات متحده هستند، انتقاد کرد، وی در کنفرانس مطبوعاتی خود با با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه بعد از دیدار با او در واشنگتن گفت: «کشورهای موجود در منطقه که بعضی از آنها بسیار هم ثروتمند هستند، باید بپذیرند پول بیشتری بدهند و هزینه ها را بپردازند، آنها بدون حمایت امریکا یک هفته هم سر پا نمی مانند.»

منبع: الخلیج آنلاین / ترجمه: علی موسوی خلخالی

کلید واژه ها: رهبر ایران آیت الله خامنه ای محمد بن زاید کشورهای عربی خلیج فارس دونالد ترامپ


( ۷۰ )

نظر شما :

عاشق رهبرم و مرگ بر آمریکا ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۳۴
مرگگگگگگگگگگ برررررر آمریکااااااااااا
محمدهادی ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۸
با عرض ادب واحترام سلام خسته نباشید جناب آقای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، اینجانب محمدهادی قربانی.فرزند اکبر،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم، ولی بعلت مشکلات مالی و اجاره نشینی نمی توانم ازدواج کنم. مدتی هم هست،مصالح ساختمانی گران شده و خشکسالی و حتی کار کارگری هم نیست، من نیز فن خاصی بلد نیستم جز کارگری، اطرافیانم هم توان مالی ندارند کمکم کنند ازدواج کنم، تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد رهبر عزیزم. خواهشمندم اگر امکان داره به من کمک مالی کنید ازدواج کنم و بهتر زندگی کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکلی بزرگ شده، اگر حتی یه کمک کوچکی اندازه اجاره خونه به من کمک کنید،یه مشکل بزرگ من حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری بگم. خیلی ممنون و متشکرم از زحمات شما.شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷٫ مجبور نبودم شماره عابرم نمیفرستادم. شماره عابر بانک ملت(۶۱۰۴۳۳۷۸۵۹۷۷۶۹۹۷)بنام محمدهادی قربانی. تو راخدا کمک کن.موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله
سمیرا ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۱:۱۰
عشق یعنی اینکه عاشق رهبرت باشی رهبرم دوستت دارم عاشقتم مرگ بر آمریکا و مرگ بر ترامپ
مهدی مصطفوی ۱۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۷
عاشقانه ایرانی وایران رادوست دارم