مقام آمریکایی: مذاکرات وین درباره ایران موجب تشدید جنگ تجاری خواهد شد

۱۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۷۷۶۶۰ سرخط اخبار

سفیر و فرستاده سابق آمریکا بر این باور است که برگزاری نشست وین برای مذاکره درباره توافق هسته ای ایران، جهان را به سوی یک جنگ تجاری بزرگ نزدیک تر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چاس فریمن سفیر سابق آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: با توجه به برگزاری نشست کشورهای حامی برجام در شهر وین و توافق آنها برای منزوی کردن بیشتر آنها، این احتمال وجود دارد که جهان به سوی یک جنگ تجاری بزرگ و مهم نزدیک تر می شود.

وی افزود: نشست وین یک بعد جدید به انزوای بین‌المللی آمریکا و جنگ تجاری تمام عیاری که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آغازگر آن بوده، افزوده است. طرف های دیگر برجام این مساله را مخفی نکرده اند که مخالف سیاست‌های آمریکا هستند. تنها دشمنان منطقه‌ای ایران با سیاست فعلی ایالات متحده در قبال توافق هسته‌ای ایران موافق هستند.

این مقام سابق آمریکایی اظهار داشت: این نباید موجب تعجب کسی شود که سایر امضاکنندگان برجام، سیاست واشنگتن برای اعمال تحریم های ثانویه علیه ایران و کشورها و شرکت های طرف قرارداد با تهران را غیرقابل ارزیابی کنند. به نظر من اختلافات بر سر توافق هسته‌ای ایران جالب ترین مساله و موضوع مورد بحث در نشست هفته آینده ناتو در بروکسل خواهد بود. هر اتفاقی در نشست ناتو بیفتد، تاثیر زیادی بر دیدار ترامپ و پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر هلسینکی خواهد داشت.

فریمن در ادامه تاکید کرد: اختلاف بین اروپا و آمریکا بر سر برجام می تواند موجب تشدید جنگ تجاری شود که آمریکا علیه کل جهان به راه انداخته است. بیانیه کشورهای شرکت کننده در نشست وین درباره برجام که از سوی چین، هند و سایر قدرت های غیر اروپایی نیز مورد حمایت قرار گرفته است، نشان می دهد که این کشورها هیچ گونه تعهدی برای احترام گذاشتن به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران ندارند و در برابر این تحریم ها مقاومت خواهند کرد.

کلید واژه ها: برجام امریکا مذاکرات وین


نظر شما :