رئیس ضدجهانی سازی در روسیه: مذاکره با ترامپ بی فایده است

۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۹۷۷۸۳۸ سرخط اخبار

رئیس جنبش سیاسی ضدجهانی سازی (آنتی گلوبال) در روسیه با بیان اینکه دونالد ترامپ به توافق های موجود پشت پا می زند، اظهار کرد: مذاکره با رئیس جمهوری آمریکا بی فایده و اتلاف وقت است.

آلکساندر ایونوف روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ترامپ در 18 ماه گذشته نشان داده برای توافق های بین المللی و دوجانبه ارزشی قائل نیست.

** خروج از برجام عهدشکنی بود
رئیس جنبش سیاسی ضدجهانی سازی در روسیه خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام عهدشکنی بزرگی بود که جامعه جهانی با آن روبرو شد.
وی افزود: برجام یک توافق دوجانبه یا چندجانبه صرف نیست بلکه سندی بین المللی است که به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده و قطعنامه ای در حمایت از آن صادر شده است.
ایونوف تصریح کرد: ترامپ بدون توجه به موقعیت بین المللی برجام از آن خارج شد و مهم تر اینکه اقدامات علیه آن را نیز با برنامه تحریم هایی علیه ایران شروع کرد.

** نادیده گرفتن توافق جهانی تغییرات اقلیمی اشتباه دیگر ترامپ بود
ایونوف همچنین گفت: دولت ترامپ بارها اعلام کرده که توافق تغییرات اقلیمی را اجرا نمی کند.
وی ادامه داد: آمریکا با خودداری از اجرای این توافق و در حالی که از امضا کنندگان آن است، اثبات کرد که در هر شرایطی فقط به منافع خود اهمیت می دهد و اسناد بین المللی برای واشنگتن اهمیتی ندارد.
کارشناس ارشد روس تاکید کرد: آمریکای دوره ترامپ به تعهدات بین المللی خود پایبند نیست.

** واشنگتن مقابل مسکو هم عهدشکنی می کند
رئیس جنبش ضدجهانی شدن روسیه با بیان اینکه واشنگتن در روابط با مسکو نیز عهدشکنی می کند، اظهار کرد: ترامپ به قرارداد محدودیت موشک های میان برد و کوتاه برد پایبند نیست.
وی افزود: آمریکا موشک هایی تولید و آزمایش می کند که نقض این قرارداد محسوب می شود و مجموعه های پدافند موشکی که در اروپای شرقی مستقر کرده نمونه بارز این عهدشکنی است.
کارشناس روس تاکید کرد: با توجه به این عهدشکنی ها و نقض توافق ها از سوی ترامپ، مذاکره رئیس جمهوری روسیه با همتای آمریکایی نتیجه ملموسی نخواهد داشت. گفت وگو با ترامپ بی فایده است، زیرا وی فقط به تامین منافع قشر خاصی از سرمایه داران بزرگ آمریکا توجه دارد.
روسای جمهوری روسیه و آمریکا امروز در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار و درباره موضوعاتی همچون سوریه، اوکراین و مسائل موشکی گفت وگو می کنند. 

کلید واژه ها: روسیه دونالد ترامپ


نظر شما :