اردوغان فقط به برکناری محمد بن سلمان راضی می شود/ پیشنهاد ۲۰۰ میلیارد دلاری بن سلمان به ترامپ برای نجات خود از غائله خاشقجی

۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۷ کد : ۱۹۸۰۲۱۶ سرخط اخبار

یک منبع آگاه در گفت وگو با سایت میدل ایست نیوز در خصوص ماجرای خاشقجی گفت: یکی از مقامات دولت ترکیه از پیغام محمد بن سلمان به اردوغان مبنی بر درخواست وی برای پایان دادن به این پرونده به شکلی آبرومندانه خبر داده است.

وی افزود: بن سلمان پیشنهاد داده که در ازای بسته شدن این پرونده همه اختلافات دوجانبه و منطقه ای عربستان و ترکیه به نفع طرف ترک حل و فصل شود.

این منبع همچنین گفت: با وجود این پیشنهاد اردوغان تنها به دنبال کنار رفتن محمد بن سلمان از قدرت در عربستان است که این موضوع به کودتای ترکیه درسال ۲۰۱۵ و نقش عربستان در آن باز می گردد.

وی با اشاره به وضعیت بغرنج محمد بن سلمان در منطقه و محیط بین الملل گفت: موضع دولتمردان آمریکا نیز در این باره دچار تشتت شده است و اتخاذ تصمیم واحد با وجود تضارب آرا بعید به نظر می رسد.

این منبع خاطرنشان کرد: محمد بن سلمان گفته که تنها امیدش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکاست و حتی حاضر شده برای نجات خود از این پرونده مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار در قالب قراردادهای تجاری به ترامپ بدهد اما تا کنون تضمینی برای بقای خود نیافته است.

پرونده خاشقجی تبدیل به رسوایی بزرگی برای محمد بن سلمان در سطح منطقه ای و بین المللی شده و او همه تلاشش را برای رهایی از آن به کار بسته است.

کلید واژه ها: محمد بن سلمان جمال خاشقجی دونالد ترامپ رجب طیب اردوغان


( ۲ )

نظر شما :