نتانیاهو: حق اقدام علیه حضور نظامی ایران در سوریه را حفظ می‌کنیم

۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۹۸۰۵۹۹ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی با اشاره به سفر هیئت نظامی اسرائیل به مسکو گفت که برای روسیه این موضوع را شفاف خواهیم کرد که حق اقدام علیه حضور نظامی ایران در سوریه را حفظ خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در جریان سفر خود به مرز لبنان برای بازدید از عملیات سپر شمال نظامیان اسرائیلی، گفت که بر اساس توافقی که با "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه انجام شده، هیئتی از نظامیان ارتش اسرائیل به مسکو سفر می‌کنند تا روز چهارشنبه با همتایان روس خود دیدار کنند.

آنها به تشریح عملیات اسرائیل در مرز با لبنان خواهند پرداخت و این موضوع را شفاف خواهند کرد که اسرائیل حق اقدام علیه حضور نظامی ایران و حزب‌الله در سوریه را برای خود حفظ خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ما هر اقدامی که لازم باشد را انجام خواهیم داد و برآورد می‌کنیم که این پیام بسیار شفاف به همتایان روس منتقل شود.

نظامیان اسرائیلی که به مسکو سفر کرده‌اند همتایان روس خود را در جریان عملیات نظامی اسرائیل در مرز با لبنان با نام "سپر شمال" قرار خواهند داد.

همچنین آنها نحوه تعامل با روسیه در سوریه را هماهنگ خواهند کرد تا مانع از تکرار حادثه سرنگونی هواپیمای ایلوشین 20 روسیه شوند. این هواپیما توسط پدافند دفاعی سوریه و زمانی که یک جنگنده اف-16 اسرائیلی که در حریم هوایی لاذقیه بود سرنگون شد.

کلید واژه ها: بنیامین نتانیاهو


نظر شما :