دستور دادستانی سودان برای بازجویی از «البشیر» به اتهام پولشویی

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۳ کد : ۱۹۸۳۲۲۱ سرخط اخبار

دادستانی کل سودان دستور آغاز تحقیقات و بازجویی از «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق این کشور به اتهام پولشویی و حمایت مالی از تروریسم را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید احمد» دادستان کل سودان دستور داد تا از البشیر به اتهام حمایت مالی از تروریسم و پولشویی بازجویی شود.

طبق دستور دادستان سودان، پرونده بدهی‌های خارجی به دادستانی مبارزه با فساد و تحقیقات مالی ارجاع داده می‌شود.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، البشیر که اخیرا توسط ارتش سودان از قدرت کنار گذاشته شد، مبلغ هفت میلیون یورو ، ۳۵۰ هزار دلار و پنج میلیارد پوند سودانی از منزل وی کشف و ضبط شده است.

البشیر پس از عزل ابتدا به زندان کوبر منتقل شد و پس از آن به بهانه بیماری و نامناسب بودن وضعیت جسمانی‌اش به مکانی خارج از زندان انتقال یافت.

پیشنهاد کمیته میانجی‌گری برای تشکیل شورای حاکمیتی

کمیته میانجی‌گری سودان پیشنهاداتی به شورای نظامی انتقالی و ائتلاف «قوی الحریه و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) در خصوص حل اختلافات و تشکیل شورای حاکمیتی ارائه کرده است.

یک منبع موثق در این باره گفت که پیشنهاد کمیته میانجی‌گری شامل تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از هفت غیرنظامی و سه نظامی به ریاست رئیس شورای نظامی انتقالی و دو معاون وی اعم از نظامی و غیرنظامی است.

کمیته مذکور همچنین تشکیل شورای موسوم به امنیت و دفاع ملی متشکل از هفت نظامی و سه غیرنظامی را مطرح کرده است.

این در حالی است که روز پنجشنبه (دیروز) تظاهرات میلیونی مقابل مقر ارتش سودان برگزار شد و معترضان بار دیگر خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی شدند.

کلید واژه ها: سودان عمر البشیر


نظر شما :