لندن برای کسب رضایت تیم بی رقابت می کند

اقدام تحریک‌آمیز انگلیس

۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۲ کد : ۱۹۸۴۶۵۰ اروپا نگاه ایرانی خاورمیانه
عباس آخوندی می نویسد: با توجه به وضعیت آشفته سیاست داخلی انگلیس پس از افتضاح برگزیت، توقیف نفتکش ایران از سوی نیروی دریایی انگلیس اقدامی است موذیانه در مسیر مسابقه برای کسب رضایت ترامپ و اجرای سیاست "تیم B".

نویسنده: عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی

دیپلماسی ایرانی: با توجه به وضعیت آشفته سیاست داخلی انگلیس پس از افتضاح برگزیت، توقیف نفتکش ایران از سوی نیروی دریایی انگلیس اقدامی است موذیانه در مسیر مسابقه برای کسب رضایت ترامپ و اجرای سیاست "تیم B" برای رسیدن به یکی از اهداف زیر:

1-    تحریک ایران برای اتخاذ عکس‌ العمل شتاب آلود

2-    بی‌اعتبار سازی سازوکار اینستکس و تحقیر اروپاییان

3-    قرار دادن اروپاییان در وضعیت تعارض در اجرای تحریم سوریه از سوی آنان البته به درخواست امریکا و نه اتحادیه اروپا

4-    درگیر کردن ایران با یک مساله بین‌المللی در آستانه اجرای مرحله دوم سیاست کاهش تعهدهای ایران در برجام.

قاعدتا ایران تمام اقدام‌های حقوقی بین‌المللی را معمول و حق اقدام‌های امنیتی متقابل و به‌موقع را به تشخیص خود برای خود محفوظ خواهد داشت. ولی نکته مهم آن است که باید هوشیار بود تا در زمین ترامپ و انگلیس  بازی  نکرد. و اتحادیه اروپا را به سمت امریکا سوق نداد.

کلید واژه ها: نفتکش ایرانی بریتانیا


( ۱۰ )

نظر شما :

خسرو ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۵
عباس آخوندی وزیر سابق مسکن وشهرسازی ، که در دوره وزارتش سقوط هواپیما مسافربری و تصدف قطار ورشد سرسام آور قیمت مسکن و....اتفاق افتاد ، حالا میخواهد در سیاست خارجی دخالت کند یا رییس جمهور شود با عکسی که همراه پرچم انداخته ، واقعا کار بلد هست؟ بابت اشتباهات قبلی و مرگ مردم در حوادث نباید تحت پیگرد باشد؟ راستی چرا هر کس به کار خود نمی پرازد
حسینی ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۹
تروریست های انگلیسی و امریکایی روز به روز حلقه ی فشار را تنگتر می کنند و رسما به راهزنی و تجاوز روی آورده اند و این آقایان همچنان در خفا می لرزند که نکند خدای ناکرده کاری کنند که ارباب انگلیسی و آمریکایی جری و ناراحت شود! ننگ بر ما با این راه و رسم کشورداری. ایران با وجود چنین مسئولانی اساسا به دشمن نیازی ندارد.
Ali ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۷
بهتر است ایشان در مورد ثروت باد آورده اش از رانت دولتی را تحلیل نماید که اشتیاق خوانندگان برای روشن شدن آن بیشتر است.سایت دیپلماسی لطفا از کسانی تحلیل ارائه کن که ارزش داشته باشند نه از رانتخواران بی دغدغه.