رحمانی: تداوم فعالیت های تولیدی، مصداق بارز شکست تحریمهاست

۰۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۲۱ کد : ۱۹۸۵۱۰۸ سرخط اخبار

ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز ملت ایران و نظام اسلامی درگیر یک جنگ اقتصادی هستند، اما مصداق شکست تحریم ها را در تداوم فعالیت واحدهای تولیدی شاهدیم.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» که عصر امروز برای بازدید از دو کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی «شمس آباد» حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتظار ما از همه دستگاه ها این است که به شرایط حاضر صنعت و تولید، فراتر از شرایط عادی نگاه و توجه داشته باشند.

وی، به فرموده رهبر معظم انقلاب در اینکه «همه دستگاه ها باید امسال روی رونق تولید و حل مشکلات در این حوزه متمرکز شوند و اولویت هم حفظ تولید موجود و اشتغال موجود است» اشاره کرد و گفت:‌ اگر مشکلاتی هم وجود دارد، وظیفه ما و همه دستگاه های مسئول در حوزه تولید است که برای رفع آنها اقدام کنیم.

رحمانی با بیان اینکه با افزایش تولید، درآمدهای دولت نیز بطورمستقیم و غیرمستقیم افزایش می یابد، خواستار آن شد تا دستگاه های خدمات رسان با وجود محدودیت ها در تخصیص بودجه ها دقت عمل بیشتری داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: نگاه همه دستگاه ها به موضوع تولید و رونق تولید باید جهادی و نتایج اقدام های آنها باید ملموس باشد و ما نیز در تلاشیم تا از همه منابع و راه های ممکن مشکلات تولید را تسهیل کنیم.

وی تاکید کرد:‌ باید باور عمومی برای حمایت و توجه به بخش صنعت در میان آحاد مردم و همه دست اندرکاران ایجاد شود که در این صورت نتایج آن را در آینده خواهیم دید.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های انجام شده در شهرک صنعتی «عباس آباد» تهران، افزود: خط آبرسانی به طول بیش از 30 کیلومتر در این شهرک صنعتی فعال شده و موضوع ترانس برق و مشکلات برق شهرک نیز حل شده است.

وی ادامه داد:‌ ورودی شهرک صنعتی شمس آباد مشکلاتی داشته و در بازدید به عمل آمده مقرر شد به زودی این مشکل رفع شود، همچنین رفع مشکلات آب و برق و توسعه خدمات این شهرک نیز در دستور کار است.

رحمانی تاکید کرد: انتظار ما از استانداری ها و فرمانداری ها این است که به شهرک های صنعتی به عنوان پیشران های اقتصادی و صنعتی کشور توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرک شمس آباد با اشتغال افزون بر 37 هزار نفر، با اندک توجهی می تواند به 100 هزار نفر اشتغالزایی دست یابد.

برپایه این گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان برنامه های خود در این سفر یکروزه در ساختمان فناوری شهرک صنعتی شمس آباد در نشست و جلسه با صنعتگران و تولیدکنندگان این شهرک بزرگ صنعتی شرکت کرد.

شهرک صنعتی شمس آباد با دو هزار و ۹۰۰ هکتار مساحت، به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در ۳۵ کیلومتری جاده تهران- قم بعد از مرقد مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

کلید واژه ها: تحریم


( ۱ )

نظر شما :