پیشرفت چشمگیر ایران در حوزه دفاعی و تسلیحات راهبردی

۰۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۶ کد : ۱۹۸۶۴۵۳ سرخط اخبار

وزیر دفاع : برای قدرت افزایی در حوزه دفاعی، دستیابی به تسلیحات راهبردی و عمق بخشی به دفاع تصمیم گیری شد.

پیشرفت چشمگیر ایران در حوزه دفاعی و تسلیحات راهبردیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی گفت: ما به مناسب هفته دفاع مقدس از وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برای حضور در فراکسیون دعوت کردیم، بخش مهمی از این جلسه به صورت غیرعلنی و محرمانه بود که قابلیت رسانه‌ای شدن ندارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره بخش‌های علنی این جلسه اظهار داشت: امیر سرتیپ حاتمی در این جلسه بیان کرد منطقه از مدت‌ها پیش در حال تجربه تحولات عمیقی است که منحصر به منطقه نیست، یعنی کل دنیا چنین تحولاتی را تجربه می‌کند، این تحولات در منطقه غرب آسیا عمیق‌تر و وسیع‌تر است، همان تحولی که دوره گذار و بعضا نوسازی بزرگ نیز نامیده می‌شود و مقام معظم رهبری از آن تحت عنوان پیچ تاریخی نام برده اند.
نماینده مردم رشت در مجلس دهم با اشاره به ادامه صحبت‌های وزیر دفاع، عنوان کرد: حاتمی اظهار داشت که در چنین شرایطی یعنی در دوره گذار، قدرت‌های بزرگ تلاش می‌کنند جایگاه خود را ارتقاء و تثبیت کنند، ایران به لحاظ جغرافیایی در موقعیتی است که نمی‌تواند خود را از این تحولات و آثار آن دور نگه دارد، این ناشی از موقعیت راهبردی ایران است، همان طور که در دو جنگ جهانی ایران نتوانست بی طرفی اتخاذ کند و سیاست بی طرفی ایران شکست خورد.
وی ادامه داد: امیر حاتمی تاکید داشت که انقلاب اسلامی در زمانی به پیروزی رسید که این تحولات یا شروع نشده بود یا در مرحله آغازین بوده است، به همین دلیل توانستیم خود را برای این تحولات آماده کنیم، نکته مهم این است که رهبران جمهوری اسلامی این تحولات و ماهیت آن را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کردند.
این نماینده مجلس بیان کرد: وزیر ادامه داد که دفاع مقدس به این تحولات شناخت عمیق بخشید از طرف دیگر فرماندهان و مدیران راهبردی ما به قابلیت‌های خوبی دست پیدا کنند، برای ایفا نقش و استفاده از موقعیت که استقلال و حفظ آن ضرورت اولیه است و قدرت افزایی ضرورت دارد، برای این در نظام تصمیم گیری شد، نقطه عطف آن اتفاقاتی بود که در سال ۸۰ در منطقه افتاد.
به گفته غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، وزیر دفاع افزوده است: برای قدرت افزایی در حوزه دفاعی، دستیابی به تسلیحات راهبردی و عمق بخشی به دفاع تصمیم گیری شد که امروز در هر دو موضوع به پیشرفت‌های خوبی رسیده ایم.
وی گفت: وزیر دفاع در ادامه به ارائه بخشی از پیشرفت‌های تسلیحاتی مبتنی بر محور‌هایی که در برنامه چهارساله وزارت دفاع تاکید شده اشاره کرد که شامل حوزه‌های رزم موشکی، پدافند هوایی، دریایی، زمینی، رزم الکترونیکی و انتظامی می‌شود.
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس تاکید کرد: همان طور که وزیر دفاع عنوان کرد، برخی از افزایش توان دفاعی ایران ابراز نگرانی می‌کنند، این در حالی است که کشور‌های منطقه چند ۱۰۰ برابر ما برای مسئله دفاعی خود هزینه می‌کنند بنابراین ایران نمی‌تواند هیچ اقدامی انجام ندهد.

کلید واژه ها: ایران


( ۱ )

نظر شما :