ارسال ۲۰۰ نیروی نظامی و سامانه های پاتریوت به عربستان

۰۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۹۸۶۵۳۲ سرخط اخبار

 به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن به‌منظور تقویت دفاع هوایی عربستان نیرو و تجهیزاتی شامل ۲۰۰ نیروی نظامی، یک فروند سامانه پاتریوت جدید و چهار سامانه راداری “سنتینل” به این کشور اعزام خواهد کرد.

سنتینل یک پدافند سه بعدی متحرک است که علیه اهداف در ارتفاع پائین از جمله هلیکوپتر، موشک‌های کروز و پهپاد کاربرد دارد. پاتریوت نیز توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی و موشک‌های کروز را دارد.

در بیانیه پنتاگون آمده است، پنتاگون همچنین تجهیزات اضافی را آماده استقرار در عربستان می‌کند تا در صورت بروز بحران آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن در حالت آماده باش قرار دهد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین سیستم‌های دیگری را به حالت آماده باش کامل درآورده تا در صورت نیاز فورا به عربستان سعودی اعزام شوند. بنا بر بیانیه پنتاگون، این سیستم‌ها عبارتند از: دو پاتریوت دیگر و یک پدافند هوایی “تاد”.

مقامات آمریکایی همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند که متحدان این کشور نیز در آینده به افزایش توان دفاعی عربستان سعودی کمک کنند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تأسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان توسط ۱۰ پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هدف قرار گرفت.

منبع: ایسنا

کلید واژه ها: امریکا و عربستان سعودی


( ۱ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۰۶ مهر ۱۳۹۸ | ۰۰:۵۳
یک چورتکه بیاندازید وحساب کنید صورت حساب عربستان در این مورد و با احتساب صورت حساب های قبلی بگونه تقریبی چقدر میشود. از طرف دیگر توسعه کشورهای اسلامی واسیائی وافریقائی بگونه اعم به چه میزان سرمایه برای سازندگی خود نیاز دارند. جنگهای امروزه علاوه بر پر هزینه بودن وتخریب فوق بالا مانند سرطان متاستاز هم دارند وبه کشورهای دیگر هم سریعا سرایت میکنند ومنطقه را به گورستان سرمایه ها وامکانات که میتوانستند برای سازندگی بکار روند تبدیل میکند.سود انرا مشخص است که چه گروهی میکنند.باید جهان برای کالیگولای عربستان فکری کند که نه به پدرش رحم خواهد کرد ونه به اطرافیان ونزدیکانش ونه به همسایگانش.جنون اورا شخص دیگری خوراک میدهد. در کنسولگری استانبول شاهد جنون او جهان بود.انسان خطرناک ثروتمندی است.