حساسیت های راست افراطی در آموزش و تحصیلات ایالات متحده

آیا «عشق و تمایل در ایران» تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است؟

۰۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۹۸۷۰۹۹ اخبار اصلی خاورمیانه
دراین گزارش آمده است که دو مورد درسی ارائه شده با عنوان شور و عشق در ایران نوین و نقد فیلم در خاورمیانه به ویژه باعث خشم صهیونیست های اوانجلیست شده است که اکنون در راس این وزارت خانه قرار دارند .
آیا «عشق و تمایل در ایران» تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است؟

نویسنده: حمید دباشی

دیپلماسی ایرانی: وزارت آموزش و تحصیلات ایالات متحده امریکا به تازگی از وجود برنامه مطالعات خاورمیانه در دو دانشگاه بزرگ در این کشور خشمگین شده است.

نشریه نیویورک تایمز نوشت وزارت آموزش و تحصیلات به دانشگاه دوک و کارولینای شمالی دستور داده است برنامه های مطالعات خاورمیانه خود را – پس از آن که چند ماده درسی را ارائه داده اند که وجهه چندان مثبتی از یهودیان و مسیحیان منطقه در آن دیده نمی شود – بازنگری کنند. باید ادامه این گزارش را مطالعه کنید تا دریابید چرا بتسی دواس، وزیر آموش و تحصیلات امریکا، نگران تعصبات ضد اسرائیلی احتمالی دراین برنامه شده است .

به نظر می رسد این وزارتخانه در تلاش است که در همه دانشگاه های امریکا مطالبی در حمایت و دوستی با اسرائیل ارائه شود .

دراین گزارش آمده است که دو مورد درسی ارائه شده با عنوان شور و عشق در ایران نوین و نقد فیلم در خاورمیانه به ویژه باعث خشم صهیونیست های اوانجلیست شده است که اکنون در راس این وزارت خانه قرار دارند .

رابرت کینگ، معاون وزارت آموزش و تحصیلات، اعلام کرده است :"ما نمی دانیم این فعالیت ها چگونه از توسعه زبان های خارجی و تخصص های بین المللی در جهت منافع امنیتی امریکا و ثبات اقتصادی  آن حمایت می کند."

البته افراد متوهمی که فکر می کنند می توانند اندیشه منتقدانه همه یک ملت را کنترل کنند، مظنونان در این تلاش هستند. به نقل از گزارش دیگری در نشریه دیلی میلز، پس از آن که جورج هولدینگ، نماینده جمهوری خواه کارولینای شمالی، شکایت کرد این برنامه  کنفرانسی را با پول مالیات دهندگان با موضوعات  تعصبات شدید ضد اسرائیلی و سخنان سامی ستیزانه برگزار کرده است، وزارت آموزش و تحصیلات ایالات متحده دستور تحقیق در مورد این برنامه را در ماه ژوئن صادر کرد .

در این گزارش آمده عنوان کنفرانس مذکور "جنگ در غزه، مردم، سیاست و احتمالات" بوده است .

دولت ترامپ تهدید کرده است که بودجه فدرال را در مورد مواد درسی خاورمیانه در دانشگاه دوک و کارولینای شمالی قطع می کند زیرا معتقد است درمورد ترسیم اسلام در مقایسه با یهود و مسیحیت بسیار مثبت عمل می کند.

من و همکارانم در مدت 40 سال گذشته تلاش کرده ایم با توجه به بودجه رو به کاهش علوم انسانی در دانشگاه های امریکا، تامین مالی برنامه مطالعاتی دریم ورد یهودیت، مسیحیت، اسلام و دیگر مطالعات مذهبی برقرار کند.

ناظران حقوقی آشنا با دسیسه چینی های ستون پنجم اسرائیل در نهادهای دولتی ایالات متحده امریکا به ما اطلاع  داده اند که این گونه حملات مداوم در دو دهه اخیر علیه برنامه های مطالعاتی و به ویژه برنامه های مطالعاتی خاورمیانه، از سوی جناح راست امریکا انجام می شود.

یک گروه از دانش آموختگان دانشکاه دوک در نامه ای اعلام کرده اند: این نخستین باردر یک دهه گذشته است که دولت در یک بخش علمی دانشگاهی دخالت می کند.

 ما مدافعان واقعی امنیت ملی امریکا هستیم. آنها مفهوم یک امریکایی واقعی را تهدید می کنند. آنها نهایت تلاش خود را کرده اند تا این ملت را غافل و نادان نگاه دارند ولی بازنده شده اند.

 ما مفهوم امنیت ملی امریکا را به دور از بمب ها و جت های جنگنده و تبلیغات مسموم علیه عشق و زندگی و امید و زیبایی در ایران، فلسطین، جهان عرب، در آسیا، آفریقا و امریکای لاتین بازتعریف می کنیم. آنها نمی توانند مانع ما شوند. تاریخ و جهان با ما هستند.

منبع: الجزیره انگلیسی / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: ایران و امریکا ایران دوستی


( ۶ )

نظر شما :