امیر قطر پیشنهاد میانجیگری بین آمریکا و ایران را مطرح کرد

۰۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۴ کد : ۱۹۸۹۰۱۹ سرخط اخبار

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت در پی بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا، تمیم بن حمد آل ثانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور این کشور پیشنهاد میانجیگری بین دو طرف را مطرح کرده است.

به گزارش افکارنیوز، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، دو بار گفت‌وگوی تلفنی داشت و تمیم بن حمد پیشنهاد کرد بین واشنگتن و تهران میانجیگری کند تا مانع از بروز درگیری خطرناک شود. 

اخبار سیاسی- این روزنامه افزود: تمرکز آمریکا پس از ترور قاسم سلیمانی ، بر مهار پیامد‌های منفی آن در عراق است.

وال استریت ژورنال به نقل از دوری گلد، مدیرکل سابق وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، تأکید کرد مهمترین موضوع آن است که عراق بخشی از محوری که ایران هدایت آن را برعهده دارد، نباشد.

سیزدهم دی ماه در پی حملات تجاوزکارانه آمریکا به فرودگاه بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار سرتیپ پاسدار حسین پورجعفری، سرهنگ پاسدار شهروز مظفری نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی، سروان پاسدار وحید زمانی نیاو و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی عراق، و تعدادی دیگر از مجاهدان این سازمان به شهادت رسیدند. به دنبال این اقدام جنایت‌کارانه آمریکا تنش‌ها میان تهران و واشنگتن افزایش یافت.

کلید واژه ها: شیخ تمیم بن حمد قطر ایران و قطر ایالات متحده امریکا ایران و امریکا


نظر شما :