پیشنهاد مالی ترامپ به شرکت آلمانی برای دریافت انحصار واکسن کرونا

۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۹۹۰۲۲۲ سرخط اخبار

منابع آگاه دولت آلمان اعلام کردند که رئیس‌جمهور آمریکا به یک شرکت دارویی آلمانی پیشنهاد مالی داده تا حق انحصار تولید واکسن بیماری «کرونا» را به آمریکا منتقل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های آلمانی در تلاش هستند تا مانع تلاش‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای فریب شرکت دارویی آلمانی «کیوروک» برای اعطای حق انحصار تحقیقات در خصوص واکسن «کرونا» به ایالات متحده شوند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، ترامپ به شرکت دارویی آلمانی کیوروک پیشنهاد داده است تا بودجه تحقیقات این شرکت برای تهیه واکسن کرونا را تأمین کند تا از این طریق حق انحصار این واکسن به آمریکا منتقل شود.

روزنامه آلمانی «ولت ام سونتاگ» در این خصوص گزارش کرد که دولت آلمان تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا این شرکت دارویی را متقاعد کند از انتقال حق انحصار واکسن کرونا به آمریکا خودداری کند.

یک منبع آگاه دولت آلمان به روزنامه ولت ام سونتاگ گفت که ترامپ در تلاش است تا به طور انحصاری از تحقیقات محققان آلمانی برای ساخت واکسن ویروس ناشناخته کووید-19 حمایت کند و هر اقدامی را انجام خواهد داد تا این واکسن را برای ایالات متحده آمریکا به دست آورد.

کیوروک هفته گذشته اعلام کرد که در تلاش برای ساخت واکسن کرونا است و دو مورد از نمونه‌های خود را برای آزمایش‌های بالینی برگزیده است.

طبق این گزارش، مدیر شرکت کیوروک اوایل ماه جاری میلادی با ترامپ و کارگروه مقابله با ویروس کرونا کاخ سفید برای بحث درباره یک واکسن ملاقات کرده است.

هم‌اکنون سیاستمداران آلمانی تأکید دارند که هیچ کشوری نباید حق انحصار هیچ‌گونه واکسنی که در آینده ساخته می‌شود را دریافت کند.

وزارت بهداشت آلمان در این خصوص گفت: «دولت آلمان علاقمند است که تضمین کند که واکسن‌ها و هرگونه مواد مقابله با ویروس جدید کرونا در آلمان و اروپا تولید شود و در همین راستا، دولت آلمان به طور فشرده با شرکت کیوروک وارد تعامل و تبادل نظر شده است».

سخنگوی وزارت بهداشت آلمان تصریح کرد که گزارش روزنامه آلمانی ولت ام سونتاگ را تأیید می‌کند. با اینحال، سفارت آمریکا در برلین و کیوروک هنوز در خصوص این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده است که شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا در حال تبدیل به یک بحران شده است به طوریکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۰۴۵ نفر و آمار فوتی‌ها به ۶۰ نفر افزایش یافته و اکنون به جز یک ایالت همه ایالت‌ها با این ویروس درگیر شده‌اند.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ آلمان چین ویروس کرونا


( ۲ )

نظر شما :