دستاورد کاری ترامپ در آستانه نابودی!

۰۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۹۹۰۳۸۵ سرخط اخبار

شمار متقاضیان دریافت تسهیلات بیکاری در آمریکا رکورد جدیدی زد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، بیل دبلاسیو، فرماندار نیویورک با هشدار نسبت به سیر صعودی بیکاران آمریکایی در نتیجه شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور گفته است که تنها در نیویورک حدود نیم میلیون نفر در خطر از دست شغل خود قرار دارند. 

در حال حاضر سه میلیون نفر در سراسر آمریکا برای دریافت تسهیلات بیکاری درخواست کرده اند که بالاترین رقم ثبت شده در طول تاریخ این کشور و حدودا پنج برابر رقم ثبت شده رکورد قبلی بوده است. 

مجلس و سنای آمریکا اخیرا با درخواست دولت برای در نظر گرفتن یک بسته حمایتی دو نیم تریلیون دلاری که بزرگ ترین بسته مقابله با کرونا در جهان نیز محسوب می شود، موافقت کرده اند.  نیویورک که به دلیل قرار گرفتن بیشتر مراکز مالی، اقتصادی و بانکی آمریکا در خود به پایتخت مالی آمریکا معروف است یکی از بیشترین سهم ها را از این بسته خواهد داشت. 

قزاقستان

آمریکا تنها کشوری نیست که به طور گسترده با کرونا درگیر شده است. دولت قزاقستان به دنبال شیوع این ویروس در شهرهای نور سلطان و الماتی قرنطینه سراسری دو هفته ای اعلام و از کلیه کسب و کارها به جز مراکز درمانی، فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها خواسته است تا به طور موقت تعطیل شوند. نخستین مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ دو روز پیش در این کشور به ثبت رسید. 

ویتنام

در سه ماهه نخست امسال رشد اقتصادی ویتنام به تنها ۳.۸۲ درصد رسید که در مقایسه با رشد ثبت شده این کشور در مدت مشابه سال قبل تقریبا نصف شده است. این رشد هم چنین ضعیف ترین رشد ثبت شده فصلی ویتنام از سال ۲۰۰۹ تاکنون بوده است. در بین بخش های مختلف، تولید با رشد ۷.۱۲ درصدی پیشتاز بوده در حالی که بخش کشاورزی تنها ۰.۰۸ درصد رشد داشته است. 

کلید واژه ها: دونالد ترامپ


( ۲ )

نظر شما :