گروه هایی که واشنگتن را به مبارزه می طلبند

شبه نظامیان طرفدار ایران در عراق در فکر بهترین راه شکست آمریکا

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰ کد : ۱۹۹۰۷۰۹ اخبار اصلی خاورمیانه
کتائب حزب الله همچنین هشدارهایش نسبت به امریکا را افزایش داده است. این گروه هفته گذشته تمرینی برای مقابله با حملات هوایی ایالات متحده برگزار کرد. با کنار هم گذاشتن تکه های پازل، تصویری از آماده سازی گروه های مختلف عراقی برای مبارزه با آمریکا را می بینیم. این جدای از این است که مقامات و فرماندهای ارتش آمریکای نیز پیام های هشدار حمله دریافت کرده اند.
شبه نظامیان طرفدار ایران در عراق در فکر بهترین راه شکست آمریکا

نویسنده: ست فرانتزمان(Seth Frantzman) 

دیپلماسی ایرانی: گروه های شبه نظامی تحت حمایت ایران در عراق می گویند که آماده مبارزه با آمریکا هستند. رهبر آنها از ترس حملات پهپادی، چهره خود را پوشانده است. طی چند هفته گذشته گروه های وابسته با عصائب اهل الحق – گروهی که در ماه ژانویه  توسط آمریکا تحریم شد – با تکان دادن پرچم ها خروج ایالات متحده از عراق را جشن گرفتند. اما در آن سوی میدان، واشنگتن مشغول برنامه ریزی برای مقابله با این گروه است.

گروه های تحت حمایت ایران، یگان هایی از بسیج مردمی عراق یا الحشد الشعبی هستند. آنها در سال های 2017 و 2018 در دل نیروهای امنیتی عراق گنجانیده شدند. آنها هم اکنون مجهز به پناهگاه ها، موشک ها و تجهیزات نظامی هستند. بسیاری از آنها مانند سازمان بدر، از دهه 1980 با نیروی قدس سپاه ایران در ارتباط بودند. از دل شبکه های آموزش ایرانی افرادی مانند ابومهدی المهندس بیرون آمدند. اکنون این گروه ها می گویند که آماده جنگ هستند. گروه جنبش حزب الله و النجباء عکس هایی در فیسبوک منتشر کرده اند و می گویند که کاخ سفید را نابود خواهند کرد. اکرم الکعبی از این گروه می گویند که آمریکا در جستجوی اوست. او تا به حال چندین بار به ایران سفر کرده و برنامه ریزی حملات به نیروی های آمریکایی را بر عهده داشته است.

ایران یک عضو حزب الله متولد عراق – محمد الکوثرانی – را برای اتحاد گروه های شبه نظامی در نظر گرفته و همچنین علی شمخانی را برای هماهنگی فشارها بر آمریکا به عراق فرستاده است. قیس الخزعلی، دبیر کل عصائب الحق که یک بارهم توسط آمریکا زندانی شده و اکنون نیز در لیست تحریم های آمریکاست، آمریکا را تهدید به جنگ کرده است.

کتائب حزب الله همچنین هشدارهایش نسبت به امریکا را افزایش داده است. این گروه هفته گذشته تمرینی برای مقابله با حملات هوایی ایالات متحده برگزار کرد. با کنار هم گذاشتن تکه های پازل، تصویری از آماده سازی گروه های مختلف عراقی برای مبارزه با آمریکا را می بینیم. این جدای از این است که مقامات و فرماندهای ارتش آمریکای نیز پیام های هشدار حمله دریافت کرده اند.

ایالات متحده نیز به بازآرایی نیروهایش در عراق مشغول است. پرسنل دیپلماتیک و آموزشی در حال خروج اند. اینها می تواند نشانه آماده سازی برای حملات بیشتر یا انتقام جویی آمریکا باشد، یا می تواند همان چیزی باشد که ایالات متحده می گوید: "بازچینش به خاطر تهدید کرونا"

دستور حمله شبه نظامیان عراقی باید از ایران صادر شود. بسیاری از آنها در مرحله تبلیغات و هشدار هستند و امیدوارند که روش های پارلمانی به ترک نیروهای ایالات متحده از عراق منجر شود.

شبه نظامیان فراکسیون خودشان را در مجلس دارند. مقتدا صدر، رئیس بزرگ ترین فراکسیون مجلس نیز خواستار خروج مسالمت آمیز آمریکایی هاست. قیس الخزعلی که پیرو سابق مقتدا صدر بود، بسیار امیدوار است که ایرانی ها دستور حمله را صادر کنند. در سال 2017،  او به لبنان رفت تا تهدیدی برای اسرائیل باشد. رویکرد او با رویکرد سپاه در حفظ و گسترش محور مقاومت از عراق تا سوریه همسوست.

رهبران الحشد الشعبی باید تصمیم بگیرند که آیا ارزش دارد با آمریکا مقابله کنند یا نه. آنها می دانند که پنتاگون دستور آماده سازی حمله ای برای از بین بردن کامل کتایب حزب الله را صادر کرده است. آنها می دانند که آن برنامه با فشارهای زیادی روبه رو شده است. آنها می دانند که ویروس کرونا فعلا ایالات متحده را از مسائل سیاسی منحرف کرده است و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده می خواهد به جنگ های بی پایان پایان دهد.

دو راه پیش روی آنهاست: بگذارند ایالات متحده به صورت صلح آمیز و به تدریج از عراق خارج شود یا آن خروج را با حمله تسریع کنند.

منبع: میدل ایست فوروم / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: عراق و امریکا ایران و عراق و امریکا کتائب حزب الله الحشد الشعبی حمله امریکا به الحشد الشعبی عراق


( ۱۲ )

نظر شما :

علی ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۲۹
درود خدا بر نیروهای مقاومت در صحنه ، که در عین تحمل بیشترین فشارها و بزرگترین خطر ها ، کمترین ادعا رو دارند ، انشالله در بهشت با حضرت ولی عصر (عج) محشور شوند
خسرو ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۱
مواضع وتهدیدات این گروهها(کتائب حزب الله یا... ) علیه امریکا چقدر قابلیت تحقق دارد ؟ در شدیدترین نوعش ، ممکن است به یک پایگاه امریکایی حمله انتحاری انجام شود و چند ده نفر سرباز امریکایی بمیرند ، دقت کنید که محور مقاله کنترل این گروهها از سوی ایران را بیان می کند یعنی هر گونه اقدام این گروهها به حساب ایران گذاشته خواهد شد و بهایش را (مثل شهادت سردار سلیمانی) ایران خواهد داد ، تصور کنید که یک امریکایی یا اورپایی یا آسیایی این نوشته را بخواند ، چه ذهنیتی از ایران و ایرانی و عراقی شیعه خواهد داشت ، باید به مردم دنیا بفهمانیم که ما صلح دوست و مظلوم هستیم وکسی را تهدید نمی کنیم ، همان اندازه که برای جنگ هزینه می کنیم باید برای تبلیغ صلح طلب بودنمان و رعایت حقوق انسانی همه مردم هزینه کنیم