شاخه زیتون امارات به ایران با شیوع ویروس کرونا!

۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۲ کد : ۱۹۹۰۸۰۹ سرخط اخبار

شیوع کرونا ویروس می‌تواند فرصتی برای گفتگو وهمکاری در غرب آسیا باشد. این تحولات شاید باعث پایان درگیری‌ها نشود اما می‌تواند بستری برای گفتگو، هماهنگی و همبستگی بین کشورها ایجاد کند.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس ترجمه نواندیش، روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به کمک امارات به ایران در مبارزه با کرونا نوشت: به نظر می‌رسد اصلی‌ترین جلوه نمایش‌ همبستگی در منطقه، در رفتار امارات متحده عربی است، وقتی که این کشور شاخه زیتون به سمت رقیب منطقه‌ای خود یعنی ایران گرفته است.

در اقدامی شگفت انگیز در ماه مارس امارات متحده عربی دو محموله تجهیزات پزشکی فوری و تجهیزات محافظ شخصی را به ایران به عنوان یکی از کشورهای درگیر بحران است، اهدا کرد. سازمان بهداشت جهانی امارات متحده عربی را بخاطر این اقدام ستود. وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، عبدالله بن زاید بن سلطان آل نهیان و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران قبل از این اقدام در تماسی تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند، اتفاقی که شاید پیش از شیوع کرونا غیرقابل تصور به نظر می‌رسید.

ابوظبی، قبل از شیوع کووید-19، درباره جنگ یمن با عربستان اختلاف نظر پیدا کرده بود. در واقع، امارات از مدتی قبل اقداماتی را برای کاهش تنش در منطقه به کار بسته است. اکنون به نظر می‌رسد با شیوع ویروس امارات به دنبال ادامه این مسیر است.

کلید واژه ها: ایران و امارات ویروس کرونا


( ۲ )

نظر شما :

یحیی ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۱
صد ها میلیون دلار خرج اندیشکده های ضد ایرانی کردند تا ارتش امریکا را به جنگ با ایران بکشانند ، این رفتار کنونی امارات تغییر تاکتیکی است ناشی از ضعف استراتژیک این کشور. امارات یا باید دست از رویه دشمنی با ایران بردارد و یا از هستی ساقط شود تا عبرتی شود برای دیگرانی که از طناب دار بر گردن صدام حسین درس نگرفتند.