واکنش ترامپ به انتشار خبر خروج سامانه های پاترویت از عربستان

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۹۹۱۲۸۳ سرخط اخبار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاری که از وی سوال کرد: گزارش‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا سامانه موشکی پاتریوت را از عربستان سعودی خارج می‌کند، منتشر شده است آیا می‌توانید این موضوع را تایید کنید گفت: ما از کشور‌های دیگر محافظت می‌کنیم و دیگر کشور آن طوری که باید به ما احترام نمی‌گذارند. در برخی موارد حتی آن‌ها از ما خوششان نمی‌آید. آن روز‌ها به پایان رسیده است. من عربستان سعودی را در این بخش قرار نمی‌دهم، اما ما اقداماتی قاطع انجام می‌دهیم که برای ما مثبت خواهد بود. من فکر می‌کنم که برای آن‌ها هم بسیار مثبت خواهد بود. عربستان سعودی یک کشور بسیار ثروتمند است و آن‌ها موافقت کرده اند که برای کاهش برخی هزینه‌ها کمک کنند. تاکنون هیچ فردی از آن‌ها این درخواست را نکرده بود.

ترامپ گفت: شما باید یک فرد خود را در منصب تجارت یک کشور داشته باشید. من می‌خواهم بگویم که ما بدون دریافت چیزی از کشور‌های ثروتمند حفاظت می‌کنیم. کره جنوبی مقادیر زیادی پول به ما می‌دهد و ما از آن‌ها قدردانی می‌کنیم. ما از کشور‌ها می‌خواهیم که به ما کمک کنند. ما ۱.۵ تریلیون هزینه می‌کنیم. بودجه نظامی ۳ یا ۴ برابر بیشتر از دومین کشور بزرگ هزینه کننده در بخش نظامی است. این باید در جهت حفاظت از کشور‌هایی هزینه شود که به ما احترام بگذارند تا ما مشارکت داشته باشیم. من درباره همه مسائل مذاکره می‌کنم. به صراحت بگویم که این کشور‌ها از طریق دوستان و دشمنان از ما بهره برداری کرده اند. اما بیش از این نمی‌توانند این کار را انجام دهند. من نمی‌خواهم در این رابطه صحبت کنم، اما ما نیرو‌های زیادی از مکان‌های مختلف خارج کرده ایم.

وی افزود: ما در رابطه با مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه هزاران نیرو در آنجا برای سال‌ها بوده اند. ما دو کشور بزرگ به نام‌های ترکیه و سوریه داریم. ما شاهد درگیری بین نگهبانان مرزی آن‌ها برای سال‌ها نبوده ایم. چرا ما هزاران سرباز در آنجا داشته ایم و حالا آن‌ها را در نهایت به ۵۷ سرباز رسانده ایم و سپس آن‌ها را به ۲۷ سرباز رسانده ایم. این دو کشور دشمنی کمی با هم داشته اند. ما ۲۷ سرباز در آنجا داریم. یک سال پیش برخی می‌گفتند که وضع وحشتناک است. اما من می‌گویم که وضع وحشتناک نیست. هیچ اقدامی در مرز‌ها روی نمی‌دهد. آن‌ها با اسامی مختلف برای سال‌ها با هم جنگیده اند. من گفتم که نمی‌خواهم که سربازانم در سوریه باشند مگر اینکه بخواهیم که نفت را حفظ کنیم. ما نفت را حفظ می‌کنیم.  

کلید واژه ها: دونالد ترامپ عربستان و امریکا


( ۴ )

نظر شما :