تلاش آمریکا برای جلوگیری از ارسال محموله‌های نفتی ایران به ونزوئلا

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۹۹۱۴۳۷ سرخط اخبار

یک مقام دولت آمریکا با مطرح کردن این ادعا که ایران به ونزوئلا سوخت می‌فرستد گفت که دولت ترامپ در حال بررسی واکنش به این اقدام است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه نشنال، این مقام آمریکایی مدعی شد که آمریکا «تا حد زیادی اطمینان دارد» که دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزئلا در ازای دریافت سوخت چندین تن طلا به ایران می‌دهد.

او در ادامه اظهار کرد: این [اقدام] نه تنها برای آمریکا غیرقابل پذیرش است بلکه در منطقه نیز پذیرفتنی نیست و ما به دنبال اقداماتی هستیم که انجام دهیم.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که گزینه‌های متعدد برای واکنش به این اقدام به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارائه خواهد شد.

ادعاهای اخیر مقامات آمریکایی درباره روابط ایران و ونزوئلا در حالی مطرح می‌شود که حجت‌الله سلطانی سفیر کشورمان در کاراکاس مدتی پیش در گفت‌وگویی درباره این که آیا ایران به ونزوئلا بنزین فرستاده است، توضیح داد: تا به امروز، از ایران بنزین به ونزوئلا انتقال داده نشده است. دولت دو کشور مذاکراتی در زمینه همکاری‌های تجاری دارند اما تا به امروز سوخت ایران به ونزوئلا نرسیده است.

سفیر کشورمان در کاراکاس با رد ادعاها مبنی انتقال طلا از ونزوئلا به ایران گفت: ارسال مقدار عنوان شده ۹ تن طلا توسط دولت ونزوئلا را تکذیب می‌کنم. این یک شایعه بی‌اساس و محصول دام‌های رسانه‌ای بوده و کاملا نادرست است.

کلید واژه ها: ایران ایالات متحده امریکا ونزوئلا


نظر شما :