تجمع ضدصهیونیستی دانشجویان مقابل سفارت ارمنستان در تهران

۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۲ کد : ۱۹۹۲۱۶۶ سرخط اخبار

گروهی از دانشجویان در واکنش به تصمیم ارمنستان برای ایجاد سفارتخانه در سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطین، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس،  تعدادی از جوانان و دانشجویان انقلابی صبح امروز ( سه شنبه ۲۰ خرداد)، با حضور در مقابل سفارت جمهوری ارمنستان در تهران، از دولت این کشور خواستند در تصمیمش برای تأسیس سفارت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تجدید نظر کند.

حاضران در این تجمع، با حمل دست‌نوشته‌ها و سر دادن شعارهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی، در خصوص پیامدهای چنین اقدامی هشدار دادند و با آتش‌زدن پرچم رژیم صهیونیستی، اعتراض خود را به این موضوع نشان دادند.

دولت ارمنستان، اواسط فروردین‌ماه سال جاری، با افتتاح سفارت خود در سرزمین‌های اشغال‌‌شده توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، به جمع حدود 90 کشوری پیوست که در این رژیم، نمایندگی دیپلماتیک دارند.

تجمع‌کنندگان در پایان تجمع خود، با قرائت بیانیه‌ای اقدام ارمنستان بابت بازگشایی سفارت در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و بر نابودی اسرائیل در آینده‌ای نزدیک تأکید کردند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

در شرایط کنونی که مردم جهان از یک سو گرفتار ویروس پر ابهام «کویید 19»  گردیده و میان چالش مرگ و زندگی به سر می‌برند و از سوی دیگر چالش‌هایی همچون نژادپرستی در آمریکا و تداوم کشتار انسان‌های بی‌گناه در یمن؛ انسان‌های آزاده و وجدان‌های بیدار را بیش از پیش نگران و ناخرسند ساخته است؛ رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در موازات جنایت علیه مردم مسلمان فلسطین، تلاش می‌نماید دامنه نفوذ نامشروع خود را در نقاط مهم و استراتژیک مخصوصاً منطقه "قفقاز جنوبی" گسترش دهد و از همین رو مدتی است با حمایت "ترامپ" تروریست، سعی در تحکیم روابط با دولت ارمنستان در همسایگی جمهوری اسلامی ایران را دارد.

تصمیم دولت ارمنستان مبنی بر افتتاح رسمی سفارت در فلسطین اشغالی و اعزام سفیر مقیم به رژیم صهیونیستی در همین راستا اتخاذ گردیده و البته این تصمیم ناموجه با مخالفت صریح و جدی مردم ایران مخصوصاً ارامنه کشورمان و ارکان مهم دولت جمهوری اسلامی ایران از جمله دستگاه سیاست خارجی و مجلس شورای اسلامی مواجه شده است و لذا درخواست قطعی ما این است که همان‌گونه که دولت ارمنستان تا کنون اجرای تصمیم فوق‌الاشاره را به تعویق انداخته است؛ یک‌بار برای همیشه آن را کأ‌ن‌لم‌یکن اعلام نماید.

بی‌شک نوع عملکرد آقای "نیکول پاشنیان" نخست‌وزیر ارمنستان در این خصوص، آزمون مهم و سرنوشت‌سازی برای دولت تازه‌کار و پرمخالف ارمنستان محسوب می‌گردد و اعزام سفیر به فلسطین اشغالی در حقیقت خیانت به فلسطین و کل جهان اسلام محسوب می‌گردد.

لازم است همگان بدانند حساسیت جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت اسلامی نسبت به آرمان فلسطین پس از "انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس" و "شهادت سپهبد سلیمانی به عنوان نماد شهدای قدس" مضاعف گردیده و کوچک‌ترین اقدام خیانت‌آمیز نسبت به فلسطین را از هیچ کشوری و مخصوصاً همسایگانش نمی پذیرند.

در پایان تأکید می‌نماییم سیاست منطقی و اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌عنوان مهم‌ترین دشمن جهان اسلام تغییرناپذیر بوده و هرگونه زمینه‌سازی برای افزایش حضور و نفوذ این رژیم در همسایگی ایران، اقدامی خصمانه و ضد ایرانی  ارزیابی شده و در تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور در حوزه سیاست خارجی تأثیرگذار خواهد بود.

کلید واژه ها: ارمنستان ایران و ارمنستان اسرائیل


( ۶ )

نظر شما :

سهراب ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۴
من فکر کردم دوستان تجمع کردند که ارمنستان به ایران بازگردد! فلسطین فقط در دوره های کوتاهی جز ایرانشهر بوده و اونهم با جنگ دست به دست میشد. در نهایت هم ساسانیان و بیزانس از خیر فلسطین گذشتند که به ظهور امویان منجر شد.
هیچکس ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۵
وقتی سطح روابط و تسلیح کشور اذربایجان توسط اسراییل اینقدر شتاب گرفته ارمنستان هم مجبور به ایجاد موازنه هست حالا شما بیایید به امریکا و هزار و یک بهانه دیگه وصل کنید !!
علی ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۳
کبوتر با کبوتر باز با باز ،،کند هم جنس با هم جنس پرواز،هر دوکشور جعلی واشغالگر ،نژادپرست،...اسراییل در معنی کلمه مترادف است ،زور آزمایی کننده با خدا،یعنی مقابل ودشمن خدا کسی که با خدا سر جنگ دارد ،با آفریدهگانش هم سر جنگ دارد،،،،،ارمن «اهرمن»به معنی شیطان ،یعنی شیطان هم در مقابل خدا ایستاد ونا فرمانی کرد وشروع به جنگیدن با بندگان خدا کرد، پس تا اینجا هر دو اسم با مسمایی دارند ،هر دو کشور در اوایل قرن بیست از طرف دشمنان اسلام ایجاد گردید،وهر دو توسط روسها ،اولین بار شناسایی شدند،« آمریکا ده سال بعد از روسها اینها را شناخت» هر دو با آواره کردن وقتل میلیونها مسلمان از خانه وکاشانه شان ،،،،وکوچاندن میلیونها ارمنی ویهودی پایه گذاری شدند، بطوریکه ،ساکنین هر دوکشور از جاهای مختلف گرد آمده اند، وادعا ها وانگ زدن به همسایه ها ،ودشمنی با اسلام جزو اصول اولیه شان میباشد،حتی از نظر مساحت ،ومرحله مرحله اشغال سرزمین ،واشتهای سیری ناپذریشان هم یکی است،بطوریکه در نقشه ارمنی ها ،قسمتهایی از گرجستان،آذر بایجان،ایران،ترکیه ،مورد ادعاست،ویهودیان هم از نیل تا فرات را ادعا میکنند،،ارمنی ها ترکیبی از کولی ها وهندیها هستند،ویهودیان ترکیبی از قبطیان مصر واعراب هستند، چطور پیامبر اسلام را نیز ایمان نیاوردند وبسیار اذیتش کردند،،وهردو کشور جعلی واشغالگر با دول استعمار گروامپریالیست نقشه های شومی به همسایگانشان ترسیم میکنند،ولی طبق مژدهایی که در کتابهای مقدس هم پیش بینی شده سر انجام نیک نخواهند داشت ،وبه عذاب الاهی گرفتار خواهند شد،.البته لابی های یهود وارمن در اورپا وآمریکا از صد سال پیش در اتفاق وهمفکری جهت ضربه زدن به مسلمانها در تلاشند،وبیشترین صدمه وآسیب به مسلمانها از طرف این دو قوم وارد شده از بدو اسلام تا به امروز،هم اکنون لابی های مربوط به اینها پروپاگاندای وسیعی بر علیه دین اسلام ومسلمین در دست دارند،یعنی هر دو دشمن قسم خورده وخوناشام اسلام هستند.بطوریکه اسراییل بر روی سرزمینهای فلسطینیان ایجاد گشت وارمنستان هم بر روی سرزمینهای آذربایجان ایجاد گشت ،وما قبل از جنگ جهانی اول نه اسراییل داشتیم ونه ارمنستان ،، اینها را دول مسیحی جهت نابودی مسلمانها ایجاد کردند،وبه هر مسلمانی مبارزه با این دول غاصب واجب است،.