با بیان اظهارات نژادپرستی علیه رقبا

ترامپ به دنبال جذب آرای نژاد پرستان است

۰۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰ کد : ۱۹۹۴۴۶۲ آمریکا انتخاب سردبیر
امیر بی پروا در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ، ترامپ در جمع خبرنگاران مدعی شد که خانم هریس واجد شرایط نامزدی نیست زیرا که والدینش مهاجرند. در گذشته نیز ترامپ چنین دروغی را در مورد رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، باراک اوباما مطرح کرده بود که وی در کنیا متولد شده است، در صورتی که اوباما در هونولولو، مرکز ایالت هاوایی متولد شده است. کاملا هریس متولد اوکلند کالیفرنیا است. تابعیت در آمریکا تابع سیستم خاک است و به موجب حقوق ایالات متحده آمریکا تمامی افرادی که در آمریکا متولد می شوند آمریکایی محسوب می شوند. مطرح کردن این دروغ تبلیغاتی از سوی ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ در راستای سیاست های ضد مهاجرتی وی و جلب توجه گروه های نژادپرست به سمت خود برای جمع آوری رای در انتخابات پیش روست.
ترامپ به دنبال جذب آرای نژاد پرستان است

نویسنده: امیر بی پروا، پژوهشگر حقوق بین الملل و فعال حقوق بشر

دیپلماسی ایرانی: همزمان با معرفی خانم کاملا هریس به عنوان نامزد معاونت جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020، به عنوان اولین زن رنگین پوست که تباری جامائیکایی و هندی دارد، ترامپ در جمع خبرنگاران مدعی شد که خانم هریس واجد شرایط نامزدی نیست زیرا که والدینش مهاجرند. در گذشته نیز ترامپ چنین دروغی را در مورد رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، باراک اوباما مطرح کرده بود که وی در کنیا متولد شده است، در صورتی که اوباما در هونولولو، مرکز ایالت هاوایی متولد شده است.

کاملا هریس متولد اوکلند کالیفرنیا است. تابعیت در آمریکا تابع سیستم خاک است و به موجب حقوق ایالات متحده آمریکا تمامی افرادی که در آمریکا متولد می شوند آمریکایی محسوب می شوند. مطرح کردن این دروغ تبلیغاتی از سوی ترامپ برای انتخابات 2020 در راستای سیاست های ضد مهاجرتی وی و جلب توجه گروه های نژادپرست به سمت خود برای جمع آوری رای در انتخابات پیش روست. ترامپ در وضعیتی قرار گرفته که با اعتراض گسترده گروه های نژادی و ناتوانی در مقابله با شیوع کرونا که آثار منفی در ابعاد مختلف برای وی و آمریکا دارد مواجه شده است. در چنین شرایطی میزان محبوبیت وی کاهش یافته و این کاهش تهدیدی جدی درخصوص ادامه کار او در کاخ سفید است. دونالد ترامپ با طرح مجدد شعارهای نژادپرستانه و ضد مهاجرتی با محتوایی غیر انسانی درصدد جلب توجه گروه های نژادپرست و ضد خارجیان است تا طرفدارانی در میان این گروه ها جلب کند و برای حضور در کاخ سفید شانسی داشته باشد.

این اظهار نظر ترامپ در مقام رئیس دولت صرف نظر از مغایرت آشکار با قانون اساسی ایالات متحده با اصول شناخته شده حقوق بین الملل یعنی منع تبعیض نژادی و قومی نیز مغایرت آشکار دارد. اسناد الزام آور بین المللی متعدد مانند اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق حقوق مدنی و سیاسی، میثاق حقوق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، کنوانسیون رفع هر نوع تبعیض اعم از نژادی، جنسیتی، قومی و مذهبی را ممنوع اعلام کرده اند و به طور واحد آن را خلاف حقوق بین الملل دانسته اند و امروز جامعه جهانی تبعیض را کاملا مردود می داند. صرف نظر از این اظهار نظر بدیهی خلاف حقوق آمریکا با توجه با مغایرت آشکار صحبت ترامپ با حقوق بین الملل بشر که ترویج و تبلیغ شفاف تبعیض نژادی است، وی در مسیری خلاف قواعد حقوق بین الملل بشر برای جلب نظر گروه های خاص حرکت می کند.

ترامپ در روزهای اخیر با اظهار نظرهای تبعیض آمیز، موضع گیری علیه گروه های نژادی و خارجیان درصدد جلب توجه گروه های نژادپرست و ضد مهاجرت در انتخابات آمریکاست. این اظهار نظر ها و اعمال ترامپ صرف نظر از این که با قواعد مشترک حقوق بشری در سطح جهان مغایرت آشکار دارد، لازم است مورد توجه نهادهای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی قرار بگیرد تا در کوتاه مدت و بلند مدت حقوق خارجیان و گروه های نژادی مورد خدشه قرار نگیرد.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا انتخابات ریاست جمهوری امریکا


( ۷ )

نظر شما :

دیپلماسی ایرانی ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۵:۰۳
چرا ترامپ جرات پیدا کرد حاج قاسم را ترور کند؟خیانت اصلاحطلبان و دولت گرین کارتی!_رودست! با این حرف رودست بشدت موافقم!لعنت خدا بر هرچه تروریست ستمکار زورگوی سیر نشدنی دزد و چپاولگر امریکا است.