آنکارا با موفقیت سیستم دفاع موشکی "سپر" را آزمایش کرد

۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۳ کد : ۲۰۱۲۱۸۳ سرخط اخبار

رئیس آژانس صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد، آنکارا به صورت موفقیت آمیزی یک سیستم دفاع موشکی تولید داخلی را به نام "سپر" آزمایش کرد و قصد دارد تا آن را جایگزین پاتریوت آمریکایی و اس-۴۰۰ روسی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اسماعیل دمیر، رئیس آژانس صنایع دفاعی ترکیه در توئیتی نوشت: ما در شعف مهندسان جوان کشور که به صورت موفقیت آمیزی این آزمایش موشکی را انجام دادند، شریک هستیم.

وی دسامبر گذشته میلادی اعلام کرده بود که این سامانه دفاع موشکی دور برد ساخت ترکیه می‌تواند جای اس-۴۰۰ روسیه را بگیرد.

رسانه‌های ترکیه نیز تایید کردند که این سامانه دفاع موشکی ساخت داخل می‌تواند جای پاتریوت آمریکایی و اس-۴۰۰ روسی را بگیرد.

در دسامبر ۲۰۲۱، رسانه‌های ترکیه گزارش کردند که آنکارا در استراتژی دفاع موشکی داخلی سال ۲۰۲۲ خود به توسعه سامانه‌های دفاع هوایی جدید «حصار» و «سپر» ادامه خواهد داد.

ترکیه هدف از این اقدام را جایگزینی سامانه‌های روسی و آمریکایی «اس-۴۰۰» و «پاتریوت» اعلام کرد. این کشور تا به همینجا نیز سامانه‌های موشکی «حصار A+» و «حصار O+» را با موفقیت آزمایش کرده است، اقدامی که این کشور را یک قدم به سامانه دفاع هوایی سپر نزدیک‌تر کرد.


( ۱۴ )

نظر شما :

نوشیروان ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۵۷
درود بر ارتش بزرگ و ظفرمنداسلام و دومین ارتش قدرتمند ناتو
سهراب ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۶:۳۹
من بعنوان یک ایرانى در عجبم که ترکیه سیستمى به نام سپر که کلمه فارسى زیبایى است ساخته انوقت نام سیستمهاى ایرانى باور و ابابیل و … هست.
علی ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۹
(( گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "اکشام" ترکیه نوشت که ارتش این کشور سرگرم گفت و گو با شرکت فرانسوی-ایتالیایی "یوروسام" برای خرید سامانه موشک های میانبرد "سامپ تی" (Sapm-T) به منظور استقرار آن در مرز سوریه است. این رایزنی ها پس از مخالفت آنکارا با خرید سامانه های «اچ کیو 9» چینی (نسخه تعدیل شده سامانه اس 300 بی و او-1 روسی) آغاز شد، چرا که چین با تحویل فناوری ساخت این موشک به ترکیه مخالف بود. به نوشته پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم"، روزنامه ترکی اکشام با درج این خبر آورده است: نمایندگان نیروی هوایی ترکیه و بخش تولید جنگی هفته گذشته ضمن بازدید از تاسیسات شرکت در فرانسه و ایتالیا و مشهده آزمایش سامانه موشک های ضد هوایی سامپ تی، رویکرد مثبت خود نسبت به خرید آن را به دولت اعلام کردند. نمایندگان شرکت فرانسوی ایتالیایی نیز گفتند که در روزهای آینده در آنکارا درباره تحویل فناوری به ترکیه و ارسال سامانه موشک های مزبور گفت و گو خواهند کرد. قرار است سامانه های مزبور، پس از امضای قرارداد به ترکیه ارسال و در مرز سوریه مستقر شوند. به گزارش رسانه ها، سامانه موشک های سامپ تی چندمنظوره است و توان انهدام انواع مختلف موشک و هواپیماهای مهاجم را دارد.))