مساله ای مربوط به خاورمیانه

حرف «ن» در پروفایل «جورجیا ملونی» علامت چیست؟

۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۱۵۵۳۴ اخبار اصلی اروپا
در حالی که رسانه‌ها بر مواضع دست راستی او تأکید بسیار کرده‌اند، بخشی از سیاست‌های وی که به هم‌بستگی با مسیحیان خاورمیانه مربوط می‌شود از چشم بسیاری پنهان مانده است.
حرف «ن» در پروفایل «جورجیا ملونی» علامت چیست؟

دیپلماسی ایرانی: بعد از پیروزی حزب «برادری ایتالیا»، رئیس این حزب راستگرا «جورجیا ملونی» بیشترین بخت را برای رسیدن به نخست‌وزیری ایتالیا دارد.

به گزارش «الجزیره» در حالی که رسانه‌ها بر مواضع دست راستی او تأکید بسیار کرده‌اند، بخشی از سیاست‌های وی که به هم‌بستگی با مسیحیان خاورمیانه مربوط می‌شود از چشم بسیاری پنهان مانده است.

در این راستا، ملونی در پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی حرف «نون» را به خط عربی اضافه کرده است.

این حرف در سال 2014 نماد هم‌بستگی با مسیحیان موصل شد که در زمان حمله تروریست‌های داعش بر خانه آنها حرف «ن» نوشته می‌شد که آغاز کلمه «نصرانی» به معنای مسیحی بود تا بتوان آنها را شناسایی کرد.

جورجیا ملونی با درج این حرف در پروفایل خود هم‌بستگی خود با مسیحیان خاورمیانه را نشان می‌دهد.

البته همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. به مرور زمان حرف «ن» در کمپین‌های هم‌بستگی با قربانیان مسیحی افراط‌گرایان در مصر و نیجریه و دیگر کشورها تبدیل شد و به تدریج نمادی شد که راستگرایان افراطی از آن برای تخریب وجهه مسلمانان و به خصوص پناهندگان استفاده می‌کنند.

این در حالی است که ملونی مانند دیگر راست‌گرایان اروپایی مدافع حاکمانی در خاورمیانه است که از دفاع از مسیحیان سخن می‌گویند.

او در سال 2018 در سخنانی از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و متحدان آن (روسیه، ایران، حزب الله لبنان) تمجید کرد که «باعث شده‌اند مسیحیان سوریه در امنیت زندگی کنند».

جورجیا ملونی ۴۵ ساله پس از استعفای ماریو دراگی، نخست وزیر فعلی ایتالیا که توسط ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا رد شد، خواستار برگزاری انتخابات به صورت فوری در ایتالیا شده است.

ملونی که یک وزیر کابینه دولت سابق ایتالیا است، زمانی که زیر نظر سیلویو برلوسکنی خدمت می‌کرد، جوان ترین وزیر تاریخ ایتالیا شد.

سقوط برلوسکنی به همراه از قدرت کنار رفتن رقبای راست افراطی در حزب “لیگ ایتالیا” سبب شد حزب راستگرای “برادران ایتالیا” و همچنین دموکراتهای متعلق به دراگی با جهش در محبوبیت‌شان مواجه شوند.

ملونی از ارائه مشوق‌های مالی به زوج‌ها برای داشتن فرزندان بیشتر و کاستن از وابستگی ایتالیا به نیروی کار مهاجر حمایت می‌کند.

ملونی، اتحادیه اروپا را یک “شکست” توصیف کرده و به طور سنتی موضع ملایمی را در قبال روسیه اتخاذ کرده است، هرچند که از زمان حمله به اوکراین در اواخر فوریه، این موضع معکوس شده است.

کلید واژه ها: جورجیا ملونی ایتالیا راست افراطی ظهور راست افراطی در اروپا راست افراطی در ایتالیا انتخابات ایتالیا


( ۱۰ )

نظر شما :

ناشناس ۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۱
دیر یا زود این هم مانند لیز انگلیسی ، لیز خواهد خورد . مدتی است که اروپا از رهبران و سیاسیون قدرتمند و کاریزماتیک مانند تاچر ، میتران ، مرکل و ... خالی شده است .
مسعود اکبری راد ۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۱
مواضع ملونی، لااقل پیش از نخست وزیری ، در بسیاری موارد بخصوص در رابطه با مسائل مربوط به خاورمیانه، ناتو و اتحادیه اروپا بسیار انسانی تر از به اصطلاح لیبرال ها و پروگرسیستها بود. لیبرال و پروگرسیست غربی جز ادامه امپریالیسم غربی _ صهیونیستی چیزی برای عرضه به ملت های تحت ستم جهان سوم یا همان جنوب جهانی نداشته است. گرگ های در لباس میش همین ها هستند که با ژست های عوامفریبانه در حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان و.. به غارت و کشتار ملل دیگر می پردازند. از این لحاظ امثال ملونی به جانیانی مثل جاستین ترودرو کانادا و مکرون و رهبران المان و دموکرات های امریکا و... برتری اخلاقی و انسانی فاحش دارند.
رسول ۱۲ آبان ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۶
حرف ها و قولهای پوپولیست ها سراپا دروغ است.عادت دارند که همیشه از آب گلالود ماهی بگیرند! تنها ایتالیای برشکست شده نیست که این راه را میخواهد برود.پوپولیست ها در خیلی از کشورهای دیگر در اروپا پیروز انتخابات شدن ولی دستاوردهای اقتصادیشان بر عکس از آب در آمد و بجای اینکه اوضاع اقتصادی آن کشورها بهتر شود بدتر شدن.به یک سال نخواهد رسید مجبورش میکنند کنار برود از قدرت لیز بخورد از روی صندلی قدرت مثل نخست وزیر انگلستان.
رسول ۱۳ آبان ۱۴۰۱ | ۰۰:۰۹
میبینند که وضعیت اقتصادی کشور بد شده مردم در فقر و بیکاری دست پا میزنند میروند پشت میکروفن و تمام مشگلات کشور را می اندازند گردن خارجی های مهاجرها و اینطوری است که رأی بیشتری می آورند و پیروز انتخابات میشوند ولی مدت این پیروزی کوتاه است و کوتاه بوده مثل بقیه کشورهای اروپایی که این راه را رفتن ولی بجای نرسیدن!دروغ عمرش کوتاه است.......