امریکا و متحدانش شکست خورده اند

جبهه مقاومت، پیروز تمام معادلات در برابر استکبار جهانی

۱۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۱۶۸۹۷ خاورمیانه انتخاب سردبیر
سید امیرحسین موسوی اجاق در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در حال حاضر جبهه مقاومت در منطقه به چنان قدرتی رسیده است که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ با مجاهدان جهاد اسلامی فلسطین درخواست آتش بس یکطرفه می کند و خود را در برابر جبهه مقاومت ضعیف می بیند و به شکست و ضعف خود اعتراف می کند.
جبهه مقاومت، پیروز تمام معادلات در برابر استکبار جهانی

نویسنده: سید امیرحسین موسوی اجاق، پژوهشگر حوزه مقاومت و فلسطین و عضو کارگروه مردمی تحریم رژیم‌صهیونیستی

دیپلماسی ایرانی: امروزه در منطقه غرب آسیا شاهد حضور گروه های مقاومت مردمی تحت عنوان جبهه مقاومت هستیم. جبهه مقاومت روز به روز در حال گسترش در سطح منطقه است. گروه های مقاومت مردمی که از مردم مسلمان  شیعه و سنی به وجود آمده  امروز قدرتمندتر از گذشته در حال پیشبرد اهداف هستند.

جبهه مقاومت که از گروه های مقاومت مردمی مانند حماس و جهاد اسلامی فلسطین، حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، انصار الله یمن، فاطمیون افغانستان و.. تشکیل شده است از سواحل مدیترانه (نوار غزه) تا تنگه باب المندب دریای سرخ را پوشش می دهد.

در  کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و.... حضور جبهه مقاومت را شاهد هستیم.

پس از حملات نیرو های اشغالگر صهیونیستی به لبنان  مردم شیعه لبنان اقدام به تشکیل گروه مقاومت مردمی موسوم به حزب الله می کنند. با سازماندهی و تشکیل حزب الله و  درگیری  این گروه با نیروی رژیم صهیونیستی مانند جنگ 33 روزه  و شکست سنگین این رژیم ، صهیونیسم خونخوار عقب نشینی کرد و دیگر جرات حمله به مرز های لبنان را پیدا نکرده است چراکه می داند با شکستی خفت بار مواجه می شود.

حزب الله یکی از گروه های اصلی جبهه مقاومت در حال حاضر است. حزب الله اکنون در لبنان و منطقه قدرتمند حضور دارد و ترس را به دل صهیونیسم و استکبار جهانی انداخته است. 

با گذشت زمان و انقلاب مردم یمن  و سرنگونی حکومت مستبد مستقر در یمن ، عربستان که منافع خود را در این کشور در خطر می دید به یمن حمله نظامی کرد و  باعث به شهادت رسیدن مردم مظلوم یمن شده است.

آمریکا به عربستان کمک می کند و تجهیزات این حملات را تامین می کند؛ اما به خواست خداوند و مجاهدت رزمندگان یمنی برگ برنده معادلات به نفع مردم یمن برمی گردد و  با گذشت زمان نیروهای یمنی حملات متعددی  را به قلب حکومت سعودی هدایت کرده اند و به پیروزی های مهمی رسیده اند. 

مجاهدان انصار الله آنچنان قدرتمند شده اند که عربستان درخواست آتش بس می کند و آمریکا با دیدن این وضعیت از مواضعش عقب نشینی می کند.

آمریکا که ضربات متعددی از جبهه مقاومت در منطقه خورده برای نابودی جبهه مقاومت و تسلط کامل بر منطقه غرب آسیا گروه های تروریستی را در منطقه طراحی و سازماندهی می کند. با شکل گیری گروه موسوم به داعش، آمریکایی ها قصد داشتند با ایجاد داعش در منطقه غرب آسیا، حضور خود را کامل کنند.

به گفته مقامات آمریکایی شکست داعش حداقل به 30 سال زمان نیاز داشت اما انتظار آن را نداشتند که داعش سبب تشکیل هسته های جدید جبهه مقاومت و قدرتمندتر شدن این جبهه در منطقه شود.

فرمانده مقاومت، شهید سلیمانی، پس از تشکیل داعش و اشغال مناطقی توسط این گروه تروریستی  بلافاصله در کشورهای منطقه حضور یافت و با بزرگان این کشورها جلساتی برگزار کرد که نتیجه این جلسات آموزش و تشکیل گروه های جدید مقاومت مردمی برای مقابله با داعش بود. با تشکیل این گروه ها که از دل مردم کشورها به وجود آمد رزمندگان بسیاری به جبهه مقاومت پیوستند.

گروه های مقاومت مردمی مهمی مانند حشد الشعبی با تلاش و اتحاد رزمندگان مجاهد عراقی شکل گرفتند و اکنون به عضوی از جبهه مقاومت در منطقه تبدیل شده اند.

همچنین گروه های مردمی دیگری نیز برای مقابله با داعش در منطقه شکل گرفته اند و با قدرت حضور در صحنه حضور دارند، مانند فاطیمون افغانستان. 

داعش که قرار بود 30 سال عمر کند و منطقه را طی این مدت درگیر آشوب و  ویرانی کند با گذشت تنها چند سال با تلاش و مجاهدت نیرو های مقاومت و فرماندهی شهید سلیمانی نابود شد.

بار دیگر آمریکایی ها برای کمرنگ کردن نقش مقاومت در منطقه و حذف این جبهه مردمی، به ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد اقدام کردند. این حمله تروریستی سبب شد تا شهید سلیمانی به همراه شهید ابومهدی المهندس به فیض شهادت نائل شوند.

بر خلاف انتظار آمریکایی ها با شهادت سردار سلیمانی گروه های مقاومت در منطقه بیش از پیش اهداف و آرمان ها را دنبال می کنند و به آمریکا اعلام می کنند که انتقام این ترور را خواهند گرفت.

با شهادت حاج قاسم مکتب شهید سلیمانی شکل گرفته و دنبال کردن آرمان ها و ارزش های سردار به یکی از مهم ترین اهداف گروه های مقاومت تبدیل شده است و این جبهه متحدتر و منسجم تر از گذشته در منطقه حضور دارد.

نقشه شوم آمریکا دوباره با شکست مواجه شد زمانی که تعداد کثیری از نطامیان آمریکایی از منطقه اخراج شدند و با خفت و خواری به آمریکا بازگشتند.

در حال حاضر جبهه مقاومت در منطقه به چنان قدرتی رسیده است که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ با مجاهدان جهاد اسلامی فلسطین درخواست آتش بس یکطرفه می کند و خود را در برابر جبهه مقاومت ضعیف می بیند و به شکست و ضعف خود اعتراف می کند.

همچنین نیرو های آمریکایی مستقر در عراق از رویارویی مستقیم با رزمندگان حشد الشعبی و دیگر گروه های مقاومت مردمی در این کشور واهمه دارند و در مقابل اقدامات آنها سکوت می کنند. 

نیروی های سعودی نیز از مقابله و درگیری مستقیم با رزمندگان یمنی اجتناب می کنند و مدام از مواضع خود عقب نشینی می کنند.

امروزه جبهه مقاومت حامیان و طرفداران زیادی در سطح جهان دارد و مردم دیگر کشورها با دیدن جبهه مقاومت به دنبال تشکیل گروه های مردمی در سطح کشور خود برای دفاع از آرمان ها و ارزش ها و ایجاد صلح وآرامش هستند.

قطعا روزی خواهد رسید که  نیروهای استکبار جهانی توسط مجاهدان مقاومت در منطقه غرب آسیا به صورت کامل اخراج شوند و این منطقه از وجود چنین خونخوارانی پاک خواهد شد و صلح و آرامش را در این منطقه  به چشم خواهیم دید.

کلید واژه ها: جریان مقاومت جریان مقاومت عراق جریان مقاومت افغانستان حزب الله لبنان حزب الله لشکر فاطمیون ایران و افغانستان ایران و سوریه ایران و یمن ایران و عراق الحشد الشعبی حشد شعبی انصارالله سردار سلیمانی ترور شهید سردار سلیمانی سپهبد سردار سلیمانی ایران و امریکا


( ۹ )

نظر شما :