با آمدن نتانیاهو و حمله به تاسیسات نظامی اصفهان

جنگ سایه‌ها از سرگرفته شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۱۷۴۳۰ اخبار اصلی خاورمیانه
این اظهارات بخشی از چارچوب «جنگ سایه» است که سه سال است اسرائیل در برابر ایران دنبال می کند. دولت یهود در گذشته حملاتی را به تأسیسات نظامی و هسته ای تهران انجام داده و دانشمندان و یک افسر ارشد نظامی ایران را ترور کرده است. 
جنگ سایه‌ها از سرگرفته شد

دیپلماسی ایرانی: شب بیست و نهم ژانویه شاهدان از انفجار مهیبی بر فراز تأسیسات نظامی در اصفهان فیلم گرفتند. در حالی که وزارت دفاع ایران گفته که سه پهپاد سرنگون شده، برخی از افراد نزدیک به تهران، اسرائیل را متهم می کنند که پشت این حمله بوده است.

به گزارش برخی رسانه ها، فیلم های موجود از چندین انفجار و آتش سوزی در کارخانه مهمات سازی در شهر اصفهان در شب بیست و نهم ژانویه، اندکی پس از نیمه شب حکایت دارد.

به گزارش نیویورک تایمز، وزارت دفاع ایران در بیانیه خود اعلام کرد که سه پهپاد کوادکوپتر را سرنگون کرده و «هیچ تلفاتی نداشته است». به گفته مقامات ایرانی، سقف این مرکز آسیب جزئی دیده است.

این روزنامه امریکایی گزارش می دهد که ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که انفجار مهیبی آسمان تاسیسات نظامی واقع در نزدیکی یک شریان اصلی در شمال اصفهان را روشن می کند. شاهد این صحنه می گوید: «این یک پهپاد است، یک پهپاد است.»

به نوشته نیویورک تایمز، برخی کانال‌های پیام‌رسان تلگرامی از جمله کانال سایبری سپاه وابسته به سپاه پاسداران، اسرائیل را به «دست داشتن در این حمله» متهم کرده است و نسبت به «انتقام‌جویی احتمالی ایران» هشدار داده‌اند.

نیویورک تایمز در ادامه این گزارش خود تحلیل می‌کند که این اظهارات بخشی از چارچوب «جنگ سایه» است که سه سال است اسرائیل در برابر ایران دنبال می کند. دولت یهود در گذشته حملاتی را به تأسیسات نظامی و هسته ای تهران انجام داده و دانشمندان و یک افسر ارشد نظامی ایران را ترور کرده است. 

بر اساس تحلیل برخی رسانه های ایرانی حمله در اصفهان مشابه حملاتی است که در ژوئن 2021 به تاسیسات آژانس هسته ای ایران و اوت 2019 در بیروت به تاسیسات حزب الله انجام شد.

نیویورک تایمز نتیجه می گیرد که اگر ثابت شود که اسرائیل واقعاً پشت این حمله است، این نخستین عملیات مخفی به ایران از زمان بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت انجام شده است.

منبع: کوریه اینترنسیونال / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: اسرائیل جمهوری اسلامی ایران اسرائیل و ایران حمله به تاسیسات نظامی اصفهان اصفهان حمله پهپادی بنیامین نتانیاهو


( ۱۹ )

نظر شما :