مخاطرات رفتن منافقین به کانادا

ضرورت متلاشی کردن فرقه رجوی در خاک آلبانی

۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۲۱۴۸۱ اخبار داخلی آمریکا انتخاب سردبیر
نویسنده خبر: رامین فخاری
رامین فخاری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: بهتر است تا قبل از جدی شدن احتمال ورود اعضای فرقه رجوی به کانادا، ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا و دستگاه دیپلماسی ایران نمایشگاه‌هایی را از جنایت‌های این فرقه در داخل خاک کانادا و آمریکا برگزار کنند تا اذهان عمومی مردم و رسانه‌های کانادا و آمریکا را در رابطه‌ با خطر این فرقه آگاه کنند.
ضرورت متلاشی کردن فرقه رجوی در خاک آلبانی

دیپلماسی ایرانی: طی روزهای گذشته اخبار متعددی مبنی بر ممنوع‌الخروج و ممنوع‌الورود شدن مریم رجوی ملکه گروهک تروریستی منافقین به داخل خاک آلبانی به گوش می‌رسد، همچنین اخباری مبنی بر احتمال انتقال اعضای فرقه به کشور کانادا منتشر شده است. در اینجا ذکر چند نکته دررابطه‌ با خطرات انتقال فرقه به کانادا برای کشورمان ضرورت دارد؛
 
1- دو کشور کانادا و آمریکا میزبان ایرانیان زیادی هستند درحالی‌که آلبانی یک کشور ایزوله در اروپاست، با ورود فرقه رجوی به کانادا، این فرقه می‌تواند ایرانیان بیشتری را فریب دهد و تحت عنوان سمپاد یا عضو به سمت خودش جذب کند. 

2- در صورت ورود فرقه رجوی به کانادا، این فرقه تحت چتر حمایتی سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا قرار خواهند گرفت و ضربه‌زدن به فرقه کار دشوار‌تری خواهد شد. باید افزود درصورتی‌که اعضای فرقه رجوی تحت چتر حمایتی دولت کانادا قرار بگیرند، پاسخگویی به حملات سایبری یا تروریستی فرقه معادل با درگیر شدن با دولت کانادا خواهد بود و باید افزود که دولت کانادا بسیار از دولت آلبانی قدرتمند‌تر است. 

3- کانادا یک کشور بسیار بزرگ و یک کشور مطرح در سطح جهان است؛ اما رویکرد دولت فعلی این کشور به تیره‌شدن روابط بین ایران و کانادا منجر شده است، اما در صورت عوض‌شدن دولت ترودو این شانس وجود دارد که روابط ایران و کانادا از سر گرفته شود، اما درصورتی‌که فرقه رجوی وارد خاک کانادا شود و بتواند یک پایگاه مشابه تیرانا در کانادا ایجاد کند بهبود روابط ایران و کانادا دوررازرذهن به نظر می‌رسد. 

4- با ورود فرقه رجوی به قاره آمریکا طرز نگاه مردم کانادا و آمریکا به مردم ایران به‌واسطه اعمال تبهکارانه اعضای فرقه و سبک زندگی اعضای فرقه اعم از لباس مشابه و یک سبک زندگی خشک و بی‌روح تیره‌تر خواهد شد و مردم این قاره، مخصوصاً کانادا دید منفی‌تری نسبت به مردم داخل ایران خواهند داشت و تصور خواهند کرد که مردم داخل ایران نیز مشابه اعضای این فرقه هستند. 

5- مورد پنجم نیز دقیقاً به مورد چهارم مرتبط می‌شود به این مفهوم که اعضای مجاهدین (منافقین) هم در داخل خاک عراق و هم در آلبانی نسبتاً ایزوله بوده‌اند، اما در صورت ورود به کانادا ممکن است مورد توجه رسانه‌های آمریکا و کانادا قرار بگیرند و این رسانه‌ها در راستای شیطنت‌های رسانه‌ای خود تلاش کنند اعضای فرقه رجوی را به جای مردم داخل ایران به جهان معرفی کنند. 

6- در صورت ورود فرقه رجوی مخصوصاً اعضای سرشناس آن به کانادا، با توجه ‌به نزدیک بودن بعد مسافت به آمریکا، احتمال دارد که فرقه رجوی دست به لابی‌گری گسترده‌تری نسبت به گذشته علیه منافع ملی کشورمان در راهروهای کنگره و سنای آمریکا بزند. با توجه ‌به ثروت پنجاه میلیارد دلاری این گروه، خریدن سناتور‌های جمهوری‌خواه آمریکایی برای افزایش فشار به ایران و تأمین امنیت این فرقه در داخل کانادا دور از ذهن نیست. 

بیانیه افشا: 

در اینجا چندین راهکار برای اتمام تاریخ مصرف فرقه رجوی توصیه می‌شود؛ 

1- بهتر است فرقه در داخل خاک آلبانی متلاشی شود و دستگاه دیپلماسی اقداماتی را برای تبدیل مقر فرقه به یک‌خانه سالمندان بزرگ انجام دهد.

2- دستگاه قضایی برای حدود صد نفر از اعضای فرقه کیفرخواست صادر کرده، این به آن معناست که برای بقیه اعضای فرقه کیفرخواست صادر نشده، درصورتی‌که بقیه اعضای فرقه که دست در جنایت نداشته‌اند مورد رافت اسلامی قرار بگیرند، بهتر است برای تسریع در متلاشی‌شدن فرقه پس از غربالگری روانی سایر اعضا، مقدمات اقامت و پخش‌شدن اعضا در سایر کشورهای جهان فراهم شود. 

3- درصورتی‌که مورد قابل‌اجرا نباشد و دولت آلبانی مصر به اخراج اعضای فرقه رجوی باشد، بهتر است که تمهیداتی در راستای اخراج اعضای فرقه به یک کشور آفریقایی (نه کانادا) که دسترسی به برق و اینترنت در آن دشوار است صورت بگیرد که این مسئله نیز باید با دستان هنرمند دستگاه دیپلماسی کشورمان صورت بگیرد.

4- بهتر است تا قبل از جدی شدن احتمال ورود اعضای فرقه رجوی به کانادا، ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا و دستگاه دیپلماسی ایران نمایشگاه‌هایی را از جنایت‌های این فرقه در داخل خاک کانادا و آمریکا برگزار کنند تا اذهان عمومی مردم و رسانه‌های کانادا و آمریکا را در رابطه‌ با خطر این فرقه آگاه کنند.

رامین فخاری

نویسنده خبر

کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد مطالعات خاورمیانه علامه طباطبایی

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: منافقین گروهک تروریستی منافقین گروهک منافقین سازمان منافقین آلبانی رامین فخاری کانادا امریکا مریم رجوی مجاهدین گروهک تروریستی مجاهدین خلق حمایت ترامپ از سازمان مجاهدین خلق+


( ۹ )

نظر شما :

ناشناس ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۸
عزیزان نگران رفتن آنها به کانادا نباشید که رخ نمی دهد . کانادا در کنار انگلیس و آمریکا لاینقطع دشمنان ایران بوده و هستند . منتها هر یک نقشی را تقبل کرده . کانادا نقش یک کشور مهربان و جنتلمن را برای مردم ایران بازی می کند . دشمنی کانادا با ملت ایران هم از جنس دشمنی نرمخو و جنتلمن مآب است . با اجازه سکونت منافقین در کشورشان ، این چهره بزک کرده را تخریب نخواهند کرد .