استاد مطالعات هولوکاست:

اسرائیل مانند نازی ها نسل کشی می کند

۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۲۵۷۱ اخبار اصلی خاورمیانه
سگال گفت که اسرائیلی ها اکنون در حال ارتکاب سه کردار از پنچ عملی هستند که مشمول تعریف نسل کشی است. آنها هزاران و هزاران بمب، از جمله بمب های فسفری، را ظرف چند روز روی یکی از فشرده ترین مناطق جمعیتی جهان می ریزند و نیت خود از این کار را هم پنهان نمی کنند. این در واقع کشتاری به قصد نسل کشی است."
اسرائیل مانند نازی ها نسل کشی می کند

نویسنده: خالده رحمن

دیپلماسی ایرانی: راز سگال، استاد پیوسته "مطالعات هولوکاست و نسل کشی" در دانشگاه استکهلم می نویسد که حمله به غزه، "یک نمونه تمام عیار از نسل کشی است که در برابر چشمان ما رخ می دهد." وی این مطلب را در مقاله ای برای مجله "جوییش کارنتز Jewish Currents" نوشت که سیزدهم اکتبر منتشر شد.

سگال در این مقاله و نیز در مصاحبه ای با "دمکراسی، اکنون!" گفت که تعریف نسل کشی در کنوانسیون دسامبر 1948 سازمان ملل درج شده که مربوط به جلوگیری از مجازات (جمعی) و ارتکاب نسل کشی به شکل پنج کرداری است که "به قصد نابودیِ کامل یا بخشی از یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی" انجام شود.

سگال می نویسد که رهبران و مقامات اسرائیلی، قصد و عزم خود را روشن ساخته اند، همان طور که یواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل از "جنگ با حیوان های انسان نما" سخن گفت و سخنگوی ارتش اسرائیل، دانیل هاگاری، هم گفت که "تاکید ما بر وارد کردن خسارت است و نه دقت بمباران ها."

سگال به "دمکراسی، اکنون!" گفت: باید بگویم اگر این یک عزم ویژه برای نسل کشی نیست، واقعا نمی دانم چه نام دیگری باید بر آن گذاشت."

سگال گفت که اسرائیلی ها اکنون در حال ارتکاب سه کردار از پنچ عملی هستند که مشمول تعریف نسل کشی است. آنها هزاران و هزاران بمب، از جمله بمب های فسفری، را ظرف چند روز روی یکی از فشرده ترین مناطق جمعیتی جهان می ریزند و نیت خود از این کار را هم پنهان نمی کنند. این در واقع کشتاری به قصد نسل کشی است."

وی می افزاید: "اسرائیل همچنین صدمات جسمی و روحی جدی ای بر اهالی غزه وارد می کند و شرایطی را پدید می آورد که برای نابودی یک گروه از انسان ها با قطع آب، غذا و برق، بمباران بیمارستان ها و دستور به تخلیه های فوری مراکز درمانی، طراحی شده است. این است که ما مجموع کردارهای نسل کشی با قصد خاص را شاهد هستیم. اینها مطابق تعریف رسمی و کتابیِ نسل کشی هستند."

سگال می افزاید: "رهبران غرب با توصیف حماس به عنوان "دیو"، "لحن نژادپرستانه" رهبران اسرائیل را تقویت می کنند. این لحن دیونما و بشرزدا، به روشنی یک حرکت حساب شده برای توجیه نابودی گسترده فلسطینی هاست که هیچ تمایزی هم میان پیکارجویان حماس و شهروندان غزه نمی گذارد و در یک بستر گسترده تر اشغال و مستعمره سازی انجام می شود."

سگال به "دمکراسی، اکنون!" گفت که حمله حماس "یک جنایت جنگی هراس آور" بود اما استفاده از واژه "دیو" برای توصیف این گروه پیکارجوی، با این هدف انجام می شود که نشان دهد گویی اسرائیلی ها در حال مبارزه با نازی ها هستند.

سگال افزود: "تاریخ شرم آوری" از بهانه قراردادن خاطره هولوکاست وجود دارد که سیاستمداران اسرائیلی از آن برای توجیه، انکار و تحریف خشونت گسترده علیه فلسطینی ها استفاده می کنند. این کار همچنین به آنها امکان می دهد که نگرشی را جا بیندازند که اسرائیل را به یک استثنا تبدیل می کند و از هر مسوولیت و مجازاتی معاف می سازد. با این حال، حقیقت آن است که همه کسانی که مرتکب جنایت و نسل کشی می شوند، عملا قربانیان خود را خطرناک، شوم و غیربشری جلوه می دهند. این کاری است که نازی ها با یهودیان انجام دادند و کاری است که امروز اسرائیلی ها با فلسطینیان انجام می دهند."

وی افزود: "امروز، درس های هولوکاست، بسیار بسیار فوریت دارند. باید صدای کسانی باشیم که گرفتار خشونت و نسل کشی هستند و باید برای جلوگیری هرچه سریعتر از این جنایات اقدام کنیم و برای انجام این کار، باید درک کنیم که در اطراف ما چه می گذرد و در برابر چشمان ما، چه رخ می دهد."

منبع: نیوزویک / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطین اسرائیل و فلسطین جنایت جنایت علیه بشریت حماس حمله حماس به اسرائیل حمله اسرائیل به غزه غزه مردم فلسطین


( ۴ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۹:۵۷
اسرائیل برای نازی ها ابرو درجهان خرید۔