تغيير سخنگو

۲۷ تیر ۱۳۸۷ | ۱۴:۵۱ کد : ۲۲۷۹ اخبار اصلی
محمد علی حسینی به معاونت حقوقى - بین الملل وزارت خارجه منصوب شد
تغيير سخنگو
درست يک روز بعد از انتصاب محمد على حسينى، سخنگوى فعلى وزارت امور خارجه ايران، به سمت معاون حقوقى - بین الملل اين وزارتخانه، منوچهر متکى، وزير امور خارجه ایران، خبر از تغيير او از سمت سخنگویی وزارت امور خارجه داد.
 
متکى در حاشيه جلسه روزیکشنبه، بیست و سوم تیر، هيات دولت اين خبر را در اختيار خبرنگاران گذاشت و از علت اين تغيير، سخنى نگفت. وي تنها به اين جمله اکتفا کرد " به زودى سخنگوى جديد معرفى مى‌شود."
 
ديپلماسى ايرانى پس از اطلاع از اين خبر در گفت و گويى تلفنى با سيد محمد على حسينى، سخنگوی وزارت خارجه ایران، صحت و سقم اين خبر و علت تغيير را از او جويا شد.
 
حسينى ابتدا از اين تغيير و خبر منتشر شده اظهار بى اطلاعى کرد و گفت:" من بعنوان معاون حقوقى – بین الملل وزارت خارجه منصوب شده ام."
 
وى با ابراز تعجب از انتشار اين خبر، از منبعى که اين خبر را اعلام کرده، پرسيد و پس از آنکه دريافت وزير امور خارجه ایران در حاشيه جلسه هيات دولت خبر تغيير را اعلام کرده، گفت تا هفته ديگر سخنگوى جديد معرفى خواهد شد.
 
وي در خصوص  گزينه جايگزين خود اظهار بى اطلاعى کرد و در پاسخ به اين سوال که علت اين تغيير چه بوده است، گفت:" اين سوالات را از سخنگوى بعدى بپرسيد."
 
سيد محمد على حسينى پس از گذشت چند ماه از آغاز دولت نهم، کار خود را بعنوان سخنگوى وزارت امور خارجه از شهريور ماه سال 85 آغاز کرده و جايگزين حميدرضا آصفى، سفیر فعلی ایران در امارات متحده عربی، شد.
 
پيش از اين، حسینی در حوزه هاى مختلف سياسى خاورميانه عربى و شمال آفريقا، آسياى مرکزى و خليج فارس فعاليت کرده است. وى علاوه بر کاردارى نمايندگى هاى جمهورى اسلامى ايران در امان، دمشق و تاشکند، سمت دبير شوراى مشاورين وزير امورخارجه را برعهده داشته و، آخرين سمت وى قبل از سخنگویی وزارت امور خارجه مدير کلی ارزيابى و نظارت وزارت امورخارجه بوده است.
 
محمد علی حسینی مدرک کارشناسی رشته علوم پایه را از دانشگاه بنگلور هندوستان دریافت کرده است.

نظر شما :