جنایتی بشری در غزه

۱۴ دی ۱۳۸۷ | ۱۸:۱۵ کد : ۳۶۰۱ اخبار اصلی
جنگنده‌های اسراییلی به بمباران غزه ادامه می‌دهند و با خشونت‌هایی که در این منطقه سبب می‌شوند، موجب از بین رفتن قوانین بشر‌دوستانه پیمان نامه ژنو شده‌اند...
جنایتی بشری در غزه
جنگنده های اسراییلی به بمباران غزه ادامه می دهند و با خشونت هایی که در این منطقه سبب می شوند، موجب از بین رفتن قوانین بشر دوستانه پیمان نامه ژنو شده اند.
 
این خشونت ها شامل موارد زیر است:
-         مجازات گروهی: تمامی 1.5 میلیون نفری که در غزه زنندگی می کنند به دلیل فعالیت های چند نظامی مورد مجازات قرار گرفته اند.
-         حمله به غیر نظامیان: جنگنده های اسراییلی به مناطق غیر نظامی حمله می کنند که این مناطق یکی از پرجمعیت ترین مناطق دنیا است و پرجمعیت ترین منطقه خاورمیانه به حساب می آید.
-         عکس العمل غیر متجانس نظامی: جنگنده های اسراییلی تنها مراکز پلیس و مراکز امنیتی دولت انتخابی غزه را بمباران نمی کنند، بلکه هزاران نفر از غیر نظامیان را به قتل رسانده و مجروح می کنند؛ بنا به گزارش های رسیده یکی از این موشک ها به گروهی از دانشجویان اصابت کرد که قصد داشتند از دانشگاه به خانه های خود بروند.
 
اقدامات اولیه اسراییل بخصوص عدم اجازه ورود و خروج به غزه سبب شده است تا این منطقه با کمبود سوخت، مواد غذایی و دارو مواجه شود که همین امر سبب شده است تا رسیدگی به حال مجروحان این بمباران ها با مشکلات بسیار جدی رو به رو شود، این درحالی است که با وجود نیاز شدید این منطقه به پزشک و سایر نیروهای مرتبط با پزشکی، این افراد اجازه ورود به غزه را ندارند و همین امر بر تعداد قربانیان می افزاید.
 
مسلما پرتاب راکت به سمت اهداف غیر نظامیان در اسراییل از طرف حماس نیز غیر قانونی است، اما چنین اقدام غیر قانونی به اسراییل این حق را نمی دهد تا مرتکب چنین فاجعه شود؛ نه به عنوان یک کشور اشغالگر و نه به عنوان کشوری مقتدر. من اشاره کردم که اقدامات نظامیان اسراییل سبب نمی شود تا غیر نظامیان در امنیت بیشتری زندگی کنند؛ بلکه برعکس شرایط را برای آنها نیز دشوارتر می کند.
 
اسراییل همچنین، پیشگامی حماس برای آتش بس راکه در تاریخ 26 دسامبر به پایان رسیده بود نپذیرفت.
 
حملات جنگنده های اسراییلی و فاجعه انسانی که در غزه به وجود آمده است، کشورهایی را که همچنان در این جنایت همدست هستند را مورد مستقیم و یا غیر مستقیم مورد چالش قرار داده است. این همدستی کشورهایی را شامل می شود که  با آگاهی از اینکه سلاح هایی که به اسراییل می دهند در این حملات غیر قانونی مورد استفاده قرار می گیرد و کشورهایی که در محاصره غزه که خود سبب بروز یک فاجعه انسانی شده است، دست دارند.
 
من به تمامی کشورهای عضو سازمان ملل یادآوری می کنم که وظیفه همه است تا از چنین فجایع انسانی جلوگیری کنند من به تمامی کشورهای عضو سازمان ملل، تمامی مقامات کشورها و سازمان های وابسته به سیستم سازمان ملل می گویم که اقدامات فوری و اساسی برای پایان دادن به خشونت های جدی اسراییل تنها برای پایان دادن به این فاجعه نیست، بلکه گامی جدید برای حمایت از مردم فلسطین است.
این مقاله توسط دیچارد فالک، استاد دانشگاه در حوزه قوانین بین المللی در پرینستون نوشته شده است.

نظر شما :