رايزن فرهنگى ایران چهره ماندگار سال 2008 تاجیکستان

۱۹ اسفند ۱۳۸۷ | ۲۰:۱۶ کد : ۴۱۳۷ اخبار اصلی
قهرمان سليمانى رايزن فرهنگى ایران در تاجيکستان به خاطر گسترش فرهنگ و تمدن ايرانى و اسلامى و گسترش روابط فرهنگى دو کشور و نيز برقرارى ارتباط موثر با مراکز دولتى و غيردولتى تاجيکستان، بر اساس نظرسنجى انجام شده توسط نشريه "ملت"، به عنوان شخصيت فرهنگى سال 2008 در تاجيکستان معرفى شد.
رايزن فرهنگى ایران چهره ماندگار سال 2008  تاجیکستان

هفته نامه سياسى، اجتماعى و فرهنگى "ملت" نشریه ای غير دولتى است و مخاطبان آن عموما روشنفکران و تحصيل کردگان تاجيک هستند. اين نشريه علاوه بر آنکه در بين روشنفکران اعم از مذهبيون و مليّون تاجيکستان از جايگاه مناسبى برخوردار است، مورد توجه حکومت تاجيکستان نيز هست.

هفته نامه ملت هر ساله بر اساس نظر سنجى هايى که انجام مى دهد، شخصيت هاى برگزيده علمى و فرهنگى و سياسى و ... تاجيکستان را در زمينه ها و رشته هاى متعدد چون: پزشک سال، کشاورز، روزنامه نگار، وزير، وکيل، شاعر، ورزشکار، معلم سال و ... به عنوان "چهره هاى ماندگار" معرفى مى کند.

اين نشريه با چاپ عکس قهرمان سليمانى نوشت: "قهرمان سليمانى، رايزن فرهنگى جمهورى اسلامى ايران در تاجيکستان، از جمله افرادى است که بسيارى از مراسم علمى و فرهنگى در تاجيکستان با حضور و کمک ايشان در سال گذشته برگزار شد. اين نماينده فرهنگى ايران در تاجيکستان توانسته است افق هاى تازه اى را به ويژه در بخش آموزش و پرورش براى همکارى هاى فرهنگى تاجيکستان و ايران باز کند..."

سليمانى در دوران تصدى پست رايزنى فرهنگى در تاجيکستان علاوه بر چاپ بيش از 50 عنوان کتاب در زمينه هاى متعدد اسلامى، فرهنگ تمدن ايرانى، انقلاب اسلامى، گام هاى مؤثرى در جهت نزديکى فرهنگى دو ملت و دولت ايران و تاجيکستان برداشته است.


نظر شما :