معر قذافى نگران جان اوباما

۲۰ فروردین ۱۳۸۸ | ۰۴:۳۷ کد : ۴۳۰۹ اخبار اصلی
معمر قذافی رئیس جمهوری لیبی که چندی پیش در پی سخنرانی تندش علیه سران عرب در نشست اتحادیه عرب جنجال آفریده بود، به تازگی نیز سخنانی درباره باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده و احتمال ترورش گفته است.
معر قذافى نگران جان اوباما

معمر قذافی رئیس جمهوری لیبی که چندی پیش در پی سخنرانی تندش علیه سران عرب در نشست اتحادیه عرب جنجال آفریده بود، به تازگی نیز سخنانی درباره باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحد و احتمال ترورش گفته است.

وی درباره این سخن اوباما که در سفرش به جمهوری چک گفته بود، امیدوارم روزی برسد که دنیا عاری از سلاح هسته­ای باشد، گفت: «این حرفی منطقی و خالی از سخنان احمقانه دیگر روسای جمهوری امریکا در گذشته بود. دوران سیاه امپریالیست سپری شده است. اگر بنا باشد دنیا به همین راه جدید بپیماید همه با آن هستیم.»

وی در ادامه نسبت به سلامتی باراک اوباما ابراز نگرانی کرد و گفت: «می­ترسم این رئیس جمهوری جدید جوان مانند جان کندی و آبراهام لنکولن و سیاه پوست مبارز مارتین لوتر کینگ که تلاش داشتند از سیاست­های امپریالیستی دوری کنند، ترور شود.»

قذافی همچنین از ایده گفت و گوی تمدن های محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران انتقاد کرد و گفت: «عده­ای می­گویند نتیجه برخورد تمدن­ها ظهور بن لادن و القاعده است. این یک تفسیر بسیار ساده لوحانه، سطحی و کاملا نادرست است.»


( ۱ )

نظر شما :