اکران خصوصی "عصرروزدهم" با حضور سیدمحمد خاتمی

۰۳ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۹:۴۴ کد : ۶۷۹۴ اخبار اصلی
فيلم سينمايى «عصر روز دهم» آخرين ساخته مجتبی راعی شامگاه جمعه براى نخستين بار با حضور "حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها" و جمعی از اهالی سینما و اصحاب فرهنگ در محل خانه سینما به نمايش در آمد.
اکران خصوصی "عصرروزدهم" با حضور سیدمحمد خاتمی

فيلم سينمايى «عصر روز دهم» آخرين ساخته مجتبی راعی شامگاه جمعه براى نخستين بار با حضور "حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها" و جمعی از اهالی سینما و اصحاب فرهنگ در محل خانه سینما به نمايش در آمد.

درمراسم اکران خصوصی "عصر روز دهم" هنرمندانی چون مجید مجیدی، کمال تبریزی، منوچهر محمدی، مجتبی راعی، حسن برزیده، محمد مهدی عسگرپور، ساعد باقری، سهیل محمودی، سید مهدی شجاعی، مصطفی رحماندوست، عبدالحسین مختاباد و گروهی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حضور داشتند. همچنین همسر و فرزندان مرحوم رسول ملاقلی پور، احمد مسجد جامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا جعفری جلوه معاون سابق سینمایی وزارت ارشاد و علیرضا رضا داد مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

پس از نمایش فیلم، سید محمد خاتمی از مجتبی راعی کارگردان و منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم سینمایی عصر روز دهم به خاطر تهیه و تولید این اثر تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است فیلم سینمایی عصر روز دهم نخستین پروژه سینمایی است که برای اولین بار در شهرهای مقدس کربلا و نجف تولید شده است. در این فیلم از منظر تازه و متفاوتی به مفهوم دوستی دو ملت شیعه ی ایران وعراق نگاه شده است. 

داستان اين فيلم از خرمشهر و در دوران جنگ ايران و عراق آغاز مى‌شود و زندگى يک خانواده را به تصوير مى‌کشد، جنگ باعث جدايى آن‌ها مى‌شود و بعد از وقايع ديگرى از جمله سقوط صدام و جنگ آمريکا و عراق آن‌ها همديگر را پيدا مى‌کنند..

پروژه «عصر روز دهم» براى اولين‌بار توسط رسول ملاقلى‌پور مطرح شد و اين کارگردان براى ديدن لوکيشن‌هاى فيلم سفرهايى به کربلا داشت اما با مرگ وى، پروژه به شکل ديگرى و توسط «مجتبى راعى» از ديگر فيلمسازان سينماى کشور ساخته ‌شد.


نظر شما :