تحریم بنزین ایران را جدی بگیرید

۲۱ تیر ۱۳۸۹ | ۱۷:۵۸ کد : ۷۹۱۵ اخبار اصلی
اروپا باید به تلاش ها برای تحریم بنزین ایران ادامه دهد. این تنها راه برای بازگرداندن ...
تحریم  بنزین ایران را جدی بگیرید

دیپلماسی ایرانی:"اروپا باید به تلاش ها برای تحریم بنزین ایران ادامه دهد. این تنها راه برای بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره است." این جملات را روبرت آین هورن نماینده ایالات متحده در بحث تحریم های ایران بر زبان می‌آورد. دیدار میان اعضای پنج به اضافه یک، در بروکسل بهانه‌ای شد تا نماینده ایالات متحده باز بر طبل تشدید تحریم‌ها و البته تحریم بنزین بکوبد.

این مقام امریکایی در دیدار با نمایندگان کشورهای اروپایی می گوید: «ما امیدواریم که تحریم ها بتواند ایران را پای میز مذاکره بازگرداند.»

اتحادیه اروپا تنها چند روز پس از تصویب تحریم ها در شورای امنیت اعلام کرد که این اتحادیه نیز به دنبال تصویب تحریم های جدید است. تحریم هایی که نیاز به تایید روسیه و چین و تعدیل این دو کشور نداشته باشد. نماینده ایالات متحده در این نشست، از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحت فشار قرار دادن ایران استقبال کرد. وی با تقدیر از بیانیه هفدهم ژوئن اتحادیه اروپا گفت: «این بیانیه، بیانیه‌ای سیاسی بود. یک بیانیه سیاسی نیز باید ابزارهای خاص خود را در اختیار داشته باشد.»

در تحریم های جدید که اروپا آن را به شکل یک‌جانبه به تصویب رسانده است، انتقال هر گونه تجهیزات نظامی به ایران و خرید و فروش در این حوزه ممنوع اعلام شده است. اروپایی ها تاکید دارند که تحریم بخش انرژی ایران باید در دستور کار قرار گیرد. در تحریم شورای امنیت مخالفت روس‌ها و چینی‌ها با تحریم‌های نفس گیر در نهایت به قطعنامه‌ای منتهی شد که چندان با سه قطعنامه دیگر توفیر نداشت. پیش‌نویس تحریم‌های جدیدی که از کانال اتحادیه اروپا بر تهران اعمال می‌شود، در بیست و ششمین روز از ماه جولای تصویب خواهد شد.

نماینده ایالات متحده در این مذاکرات تاکید کرد که چین باید به جامعه جهانی تعهد دهد که قرار نیست با کنار کشیدن تمامی شرکت‌ها و کمپانی‌های اروپایی، چینی‌ها این خلا را برای ایران پر کنند.

بیست و چهار ساعت پیش از این اظهار نظرها بود که فرمانده ستاد مشترک ارتش ایالات متحده نیز به صراحت اعلام کرد که حتی اگر تحریم ها علیه ایران اعمال شود نیز تهران به برنامه هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.


نظر شما :