شهرام امیری از دست ماموران سیا گریخت

۰۹ تیر ۱۳۸۹ | ۲۳:۱۷ کد : ۷۹۲۰ اخبار اصلی
دیروز ویدئوی جدیدی از شهرام امیری، محقق و کارشناس هسته‌ای ایران در فضای مجازی منتشر شد که تاریخ آن به 24 خرداد 88 برمی‌گردد.
شهرام امیری از دست ماموران سیا گریخت

دیروز ویدئوی جدیدی از شهرام امیری، محقق و کارشناس هسته‌ای ایران در فضای مجازی منتشر شد که تاریخ آن به 24 خرداد 88 برمی‌گردد. او در این ویدئو گفت که در ایالت ویرجینیا از دست ماموران امنیتی امریکا فرار کرده و در جای امنی مشغول تهیه این نوار ویدئویی است و می‌خواهد در مورد دو ویدئویی که قبلا از او منتشر شده توضیحاتی بدهد.
 
او گفته صحبت‌هایش در ویدئوی اولی که از او در صدا و سیمای جمهوری ایران پخش شده صحت دارد. صحبت های او در ویدئوی دوم که توسط دولت امریکا ضبط شده تحت فشار نیروهای امنیتی امریکا بوده و صحت ندارد. او گفته: من در اينجا آزاد نيستم و اجازه تماس با خانواده‌ام را ندارم و در صورتى که هر مشکلى براى من پيش امد يا من زنده به کشور برنگشتم، مسئوليت مستقيم آن با دولت ايالات متحده امريکاست و هيچ نوشته‌اى يا گفته‌اى از سوى من صحت نداشته و کذب محض است.
 
همچنین از نهادهای فعال در زمینه حقوق بشر خواسته است که برای آزادی وی فشار خود را بر امریکا افزایش دهند.

شهرام امیری در ویدئوی اولی که از او منتشر شد خود را یک کارشناس ساده فیزیک بهداشت معرفی کرد و گفت که توسط نیروهای امنیتی امریکا و با کمک سعودی‌ها از مدینه ربوده شده و تحت شدیدترین شکنجه‌ها و فشارها بوده است.
 
او می‌گوید: هدف اصلى آنها از اين فشارها اين بود که از من مى‌خواستند در يک مصاحبه تلويزيونى با يکى از شبکه‌هاى خبرى آمريکا ادعا کنم که فرد مهمى در برنامه هسته‌اى ايران بوده و به درخواست خودم به آمريکا پناهنده شدم و در اين فرآيند پناهندگى، يک سرى مدارک و اسناد مهم را از کشورم به همراه يک لپ‌تاپ که حاوى اسرار محرمانه برنامه هسته‌اى نظامى ايران است، به آمريکا منتقل کردم. پس از این و در فاصله کوتاهی، ویدئوی دیگری از او منتشر شد که در آن می گوید آزاد است و برای تحصیل و با اراده خود به امریکا امده است.


نظر شما :