در پی عدم فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی:

ایران تحريم سوخت هواپيماها را خلاف معاهدات بين‌المللى دانست

۱۴ تیر ۱۳۸۹ | ۲۱:۳۸ کد : ۷۹۶۱ اخبار اصلی
نویسنده خبر: وحید عابدینى
عدم تحويل سوخت به هواپيماهاى مسافربرى ايرانى در فرودگاه کشورهاى خارجى از مفاد قطعنامه ضد ايرانى شوراى امنيت سازمان ملل نيست و اين نوع تحريم هاى غيرانسانى را رئيس جمهور آمريکا در ادامه سياست‌هاى يکجانبه و خصمانه کاخ سفيد در قبال ايران به تصويب رسانده است.
ایران تحريم سوخت هواپيماها را خلاف معاهدات بين‌المللى دانست
خبرگزاری ایرنا در خبری ضمن نقل خبری درباره خوددارى کشورهاى امارات متحده عربى، کويت و آلمان از تحويل سوخت به هواپيماهاى مسافربرى ايرانى درچند روزگذشته، ازقول مخبر کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى نوشت: تحريم سوخت هواپيما اقدامى بر ضد حقوق بشر و خلاف معاهدات بين‌المللى است.           

"کاظم جلالى" روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادى ايرنا، افزود: ايران مى تواند با استناد به معاهده هاى بين‌المللى به سازمان ملل و ايکائو (سازمان بين‌المللى هواپيمايى کشورى) شکايت کند.

وى افزود: عدم تحويل سوخت به هواپيماهاى مسافربرى ايرانى در فرودگاه کشورهاى خارجى از مفاد قطعنامه ضد ايرانى شوراى امنيت سازمان ملل نيست و اين نوع تحريم هاى غيرانسانى را رئيس جمهور امريکا در ادامه سياست‌هاى يکجانبه و خصمانه کاخ سفيد در قبال ايران به تصويب رسانده است.

اشاره این نماینده مجلس به قطعنامه 1929 شورای امنیت است که تحریم‌هایی را در مورد ایران وضع می‌کند اما سوخت هواپیماها را در برنمی‌گیرد. ولی ایالات متحده و اروپا در اقدامی هماهنگ به وضع قوانینی در مورد تحریم ایران در زمینه سوخت و فراورده‌های نفتی پرداختند.

با این حال مقامات ایران همواره از بی اثر بودن این تحریم‌ها سخن گفته‌اند. محمود احمدی نژاد روز دوشنبه تلاش کشورهاى غربى و امريکا براى تحريم ايران را تلاشى براى نجات خود از بن‌بست ايجاد شده دانست و گفت: چنين تحريم‌هايى هيچ‌گاه بر ملت ايران اثرى نخواهد داشت.

 
وحید عابدینى

نویسنده خبر


نظر شما :