امریکا به دنبال کنترل انرژی در جهان است

۱۶ تیر ۱۳۸۹ | ۱۶:۲۱ کد : ۷۹۷۵ اخبار اصلی
آمریکا و متحدانش با حضور در منطقه و اشغال دو کشور اسلامی خواهان کنترل انرژی در جهان و همچنین تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه می‌باشند و اکنون مهمترین مانع برای رسیدن به اهداف خود را جمهوری اسلامی ایران می‌بیند.
امریکا به دنبال کنترل انرژی در جهان است

دیپلماسی ایرانی: سعید مجبر، سفیر کشور لیبی در جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار خواهان گسترش همکاری‌ها میان دو کشور شد و افزود: شرایط فعلی ظرفیت مناسبی برای تقویت روابط تهران و طرابلس ایجاد کرده است و شروع حرکت جدید در زمینه‌های اقتصادی، انرژی، عمرانی و تجاری می‌تواند تقویت مناسبات را به همراه داشته است.

دکتر محسن رضایی چالش میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی در خصوص استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای را رویارویی میان اسلام و استکبار عنوان کرد و گفت: آمریکا و متحدانش با حضور در منطقه و اشغال دو کشور اسلامی خواهان کنترل انرژی در جهان و همچنین تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه می‌باشند و اکنون مهمترین مانع برای رسیدن به اهداف خود را جمهوری اسلامی ایران می‌بیند.

وی افزود: خواست ایران از کشورهای اسلامی و عربی این است که با درک شرایط موجود و خطر رژیم صهیونیستی، در کنار مردم ایران باشند.
محسن رضایی تاکید کرد: دشمنان زیادی وجود دارند که نمی‌خواهند اتحاد و الفت میان کشورهای اسلامی وجود داشته باشد و روابط جمهوری اسلامی ایران و لیبی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از مواضع لیبی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس افزود: کمک‌ها و همراهی‌ لیبی در دوران جنگ تحمیلی هیچ‌گاه از یاد ملت ایران نخواهد رفت.

سعد مجبر، سفیر لیبی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به خطر رژیم صهیونیستی برای کشورهای اسلامی و منطقه تاکید کرد: دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات واهی به دنبال ایجاد پروژه ایران‌هراسی در کشورهای منطقه هستند تا خطر رژیم صهیونیستی در حاشیه قرار گیرد.

وی با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور تاکید کرد: طرابلس روابط خود با تهران را بر اساس منافع بلند مدت تنظیم کرده است و توجه به دستورات دینی و اسلامی در خصوص تقویت اتحاد و برادری را در گسترش این روابط مد نظر دارد.

این دیدار به درخواست سفر لیبی و در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد.


نظر شما :