بازگشت دیکتاتور هاوانا

۲۰ تیر ۱۳۸۹ | ۱۷:۰۷ کد : ۸۰۰۴ اخبار اصلی
فیدل کاسترو رهبر انقلاب کمونیستی کوبا برای اولین بار پس از چهار سال از واگذاری قدرت به برادرش در انظار عمومی ظاهر شد.
بازگشت دیکتاتور هاوانا

به گزارش رسانه‌های محلی، فیدل کاسترو رهبر انقلاب کمونیستی کوبا برای اولین بار پس از چهار سال از واگذاری قدرت به برادرش در انظار عمومی ظاهر شد.
تصاویر جدید منتشر شده از کاسترو، وی را در حالیکه گرمکن ورزشی به تن دارد و لبخند می زند و مشغول گفت و گو با کارگران یک مرکز علمی در هاواناست نشان می دهد.

حضور کاسترو در حالی است که کوبا خود را برای آزاد کردن 52 زندانی سیاسی که همگی در سال 2003 و در سرکوب مخالفین در زمانی که هنوز کاسترو در قدرت بود، آماده می‌کند.

گفته می شود که این عکسها روز چهارشنبه و در حین بازید از مرکز ملی تحقیقات علمی توسط الکس، پسر کاسترو گرفته شده و برای یکی از سایت های دولتی فرستاده شده است.

کاستروی 83 ساله از جولای 2006 و پس از اینکه تحت یک عمل جراحی بر روی شکمش قرار گرفت و به ناچار و به طور موقت قدرت را به رائول کاسترو واگذار کرد در انظار عمومی ظاهر نشده بود.

"کاسترو لاغر شده ولی حالش خوب به نظر می‌رسد و در شرایط روحی بسیار خوبی قرار دارد"، این نظری است که توسط یک بلاگر زیر عکسی از کاسترو نوشته شده است.

عکسها همچنین روی وبلاگ نورلیس مورالس، ژورنالیست تلویزیون کوبا هم منتشر شده است. او به AP می گوید که عکسها را از ایمیلی که برای چندین نفر از جمله او توسط یکی از کارگران آن مرکز علمی فرستاده شده است دریافت کرده و در عین حال می‌گوید که علاقه‌ای به فاش کردن نام آن کارگر ندارد.

این بازدید به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس این مرکز علمی صورت گرفته است.

سال گذشته، هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا و متحد نزدیک کاسترو گفته بود که کاسترو برای پیاده روی به اقامتگاهش نزدیک هاوانا می‌رود. سخنی که البته نه تائید شد و نه عکسی از آن منتشر شد.

کاسترو برای 49 سال پس از انقلابی که منجر به سقوط دیکتاتور سابق این کشور یعنی باتیستا شد، رهبری کوبا را بر عهده داشت.

او زندگی مردم کوبا را با سخنرانی‌های طولانی و حضور متعدد در انظار عمومی تحت تسلط خود درآورده بود.

کاسترو در فوریه سال 2008 از ریاست جمهوری کوبا کنار کشید و رائول کاسترو 79 ساله با رای گیری که در مجلس ملی برگزار شد به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب شد.


نظر شما :