حزب الله لبنان: اسرائيل در تدارک حمله است

۲۱ تیر ۱۳۸۹ | ۱۷:۲۱ کد : ۸۰۱۷ اخبار اصلی
یکی از مقامات حزب الله لبنان اعلام کرد، اسرائیل برنامه تازه‌ای برای حمله به حزب الله دارد و قصد دارد رهبران این حزب را ترور کند.
حزب الله لبنان: اسرائيل در تدارک حمله است

دیپلماسی ایرانی: یکی از مقامات حزب الله لبنان اعلام کرد، اسرائیل برنامه تازه‌ای برای حمله به حزب الله دارد و قصد دارد رهبران این حزب را ترور کند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، شیخ نبیل قاووق، یکی از مسئولان منطقه جنوب در حزب الله لبنان در این باره گفت: «سخنان گابی اشکنازی نشان می‌دهد که اسرائیل قصد دارد در بعد بین‌المللی، اقلیمی و حتی داخلی به حزب الله ضربه زده و منافع آن را مورد تهدید قرار دهد.»

وی همچنین گفت: «تصاویری که اشکنازی از انبارهای اسلحه و سکونت‌گاه‌های رهبران حزب الله‌ برای سربازان ارتش اسرائیل نشان داده و گفته است که اینها "بانک‌های هدف" هستند در چارچوب تلاش برای شکست و معالجه بحران اعتمادی است که ارتش اسرائیل در برابر سربازانش دچار شده است.»

شیخ قاووق همچنین گفت: «آنها بدانند که ما نیز بانک‌های هدفی از اسرائیل در اختیار داریم و می‌توانیم در صورت هر گونه تعدی‌ای قاطعانه پاسخ دهیم. آنها خوب می‌دانند که تمام معادلات، تهدیدها، تلاش‌ها و مانورهای‌شان در مواجه با ما شکست خواهد خورد و بدانند که مقاومت حزب الله در جنگ‌های احتمالی آینده آنها را شوکه خواهد کرد.»

ارتش اسرائیل چهارشنبه گذاشته تصاویری را منتشر کرد که مدعی بود، نقشه‌های مرتبط با انبارهای اسلحه و پایگاه‌های موشکی حزب الله در روستای خیام است.

کارشناسان مسائل نظامی بر این باورند که انتشار این عکس‌ها توسط اسرائیل به معنای حملات احتمالی‌ای است که این رژیم قصد دارد علیه منافع حزب الله در لبنان انجام دهد.

انتشار این تصاویر با چهارمین سالگرد جنگ اسرائیل با حزب الله در سال 2006 مصادف شده است. اسرائیل با انتشار این عکس‌ها ادعا می‌کند که حزب الله از مناطق مسکونی برای مبارزه با اسرائیل استفاده می‌کند.

اسرائیل در سال 2006 جنگ خونینی را علیه حزب‌الله لبنان هم زمینی، هم دریایی و هم هوایی به راه انداخت که در نهایت با پذیرش چهار هزار موشک از سوی حزب الله در آن جنگ شکست خورد.


نظر شما :