پیشنهاد حمله پیش‌دستانه از سوی ایران

۲۸ تیر ۱۳۸۹ | ۱۴:۱۰ کد : ۸۰۸۸ اخبار اصلی
دبيرکل حزب موتلفه اسلامى و محمد کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت پیشنهاد کردند که اگر حمله به ایران قطعیت یافت ایران باید اقدام به حمله پیش دستانه کند.
پیشنهاد حمله پیش‌دستانه از سوی ایران

دیپلماسی ایرانی: محمدنبى حبيبی دبير کل حزب موتلفه اسلامى در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزايش ناوگان جنگى آمريکا در خليج فارس و برخى تحرکات در منطقه و اظهارات تهديدآميز مقامات اسرائیل بيان کرد: اين طور نيست که ما بنشينيم و منتظر بمانيم که آمريکايى‌ها و اسرائيلى‌ها کى به ايران حمله مى‌کنند. اگر غرب و اسرائيل على‌رغم همه داده‌هاى عقلانى بخواهند به ايران حمله کنند زمانى که احتمال اين حمله قطعيت يافت ايران در حمله پيش دستانه ذره‌اى نبايد درنگ و ترديد کند چراکه حمله پيش دستانه حزب الله به رژيم صهيونيستى در جنگ 33 روزه رمز پيروزى آن‌ها بود و ما نبايد از اين مهم غفلت کنيم و در صورت ارتکاب اين حماقت از طرف دشمن، ملت ايران مجاز خواهد بود به هر نقطه‌اى که منافع دشمن در آن است حمله کند.

محمد کاظم انبارلویی نیز در سرمقاله روز یکشنبه رسالت نوشت: بدون ترديد يکى از شرايطى که بايد به آن فکر کنيم، حمله پيش‌دستانه است. ايران با قدرت فوق‌العاده‌اى که در زمين، هوا و دريا دارد توسط جان بر کفان ارتش و سپاه و بسيج مى‌تواند در حمله پيش‌دستانه درسى به دشمن بدهد که فجايع نخستين روزهاى جنگ تحميلى هرگز تکرار نشود.

او با اشاره به تجربه جنگ ایران و عراق نوشت: نمى‌توان به انتظار نشست تا دشمن حمله کند و ما از فعل خود در جنگ به عنوان «دفاع مقدس» ياد کنيم. دشمن در حالى که هيچ تهديد نظامى از سوى ايران حس نمى‌کند به حمله پيش‌دستانه فکر مى‌کند. ما که مدام در معرض تهديد و تحريم و فشار هستيم و مقامات آمريکايى بارها به اين مسئله تفوه کرده‌اند که گزينه نظامى را هم در دستور دارند، چطور اين مهم را در دستور کار نداشته باشيم؟

وی در این مطلب به این بخش از اظهارات مقام معظم رهبرى در ديدار با فرماندهان سپاه پاسداران اشاره کرده که «آنها (دشمنان) به گونه‌اى سخن مى‌گويند که ما فکر کنيم در پشت اين تهديدها چيز فوق‌العاده خطرناکى نهفته است البته چه تهديد پوشالى باشد چه واقعى، بدون شک ما براى حفاظت از انقلاب اسلامى، ملت عزيز و کشور پر افتخار ايران بايد براى هر گونه شرايطى آماده باشيم».


نظر شما :