غیبت و ظهور رئیس دولت

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۲۳۵۴ اخبار اصلی
پس از حدود ده روز از غیبت اخبار و تصاویر مربوط به محمود احمدی نژاد در رسانه های ایران، سرانجام پیامی از او به‌ جشنواره‌ بین المللی فرهنگی هنری خلیج‌ فارس، سکوت را شکست و سیمای او را به قاب تصاویر آورد.
غیبت و ظهور رئیس دولت

دیپلماسی ایرانی: طی هفته گذشته در نبود خبرهای شفاف و درست، بازار شایعات مربوط به اختلافات درون نظام داغ بود و هر جا و هر مفسری به زعم خود به طرح موضوع غیبت می پرداخت و ارتباط رئیس دولت را با مقام اول نظام ارزیابی می کرد. با اوج گیری شایعات و تبلیغات سوئی که به راه افتاد، رهبر انقلاب طی سخنانی نسبت به انعکاس و بیرونی شدن پاره ای اختلافات میان مسئولان هشدار دادند و تصریح کردند: نباید جلوی مردم اخم کرد و بهانه به دست رسانه های بیگانه داد.

اما تداوم غیبت محمود احمدی نژاد در جلسات هیات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز لغو سفر قم موجب شد تا مقام معظم رهبری در نوبتی دیگر بازهم به ایراد رهنمودهایی برای مسئولان نظام بپردازند و آنها را از رفتارهایی که زمینه خوشحالی دشمنان را فراهم می کند برحذر دارند. ایشان در دیدار رئیس و اعضای شورایعالی استان ها و شهرداران مراکز استان ها، با تأکید بر لزوم هماهنگی و انسجام و رقابت مثبت برای خدمت، تاکید کردند: هرگونه اقدامی که موجب خوشحالی و جنجال دشمنان و ناراحتی دوستان شود، مذموم است و باید از آن پرهیز شود.

این اظهارات به تیتر یک بیشتر روزنامه های یکشنبه تبدیل شد و بر تلاش و اراده رهبری برای آرام کردن فضای موجود و کاستن از جو تبلیغاتی مسموم علیه مسئولان عالی رتبه نظام صحه گذاشت.

از سوی دیگر خبر رسیده است که دو تن از نمایندگان مجلس هم در روزهای گذشته با احمدی نژاد دیدار داشته و از زبان او شنیده اند که استعفایی در کار نیست و ایشان همچنان در خط تبعیت از رهبری حرکت می کند. البته درج خبر این دیدار و دیدارهای احتمالی دیگر، کذب بودن شایعه ابتلای احمدی نژاد به بیماری آنفلوانزا را هم به اثبات رساند.

خبرگزاری برنا متعلق به دولت نوشت: محمد کریم شهرزاد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی از تاکید رئیس جمهور بر توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حفظ آرامش و مقابله با شایعات خبر داد. در این یادداشت کوتاه آمده است: در ملاقاتی که غروب روز چهارشنبه هفته گذشته مورخ 1390.2.7 اینجانب به اتفاق خانم آلیا با آقای رئیس جمهور داشتیم، ایشان یادآور شد که در جریان امور قوه مجریه هستند و جلسات هیأت وزیران با حضور آقای مصلحی وزیر محترم اطلاعات طبق معمول تشکیل می‌شود. آقای احمدی نژاد ضمن تکذیب شایعه استعفا، بر ضرورت توجه به رهنمودهای رهبر عزیز انقلاب در حفظ آرامش و مقابله با شایعات تاکید کرد.

اگرچه این خبر ما را به چهارشنبه هفته گذشته ارجاع می دهد اما سابقه اتفاقاتی از این دست نشان می دهد که اختلاف های مورد اشاره به عمق و ژرفایی که بدبینان به آن پروبال داده اند نبوده و به زودی احمدی نژاد بر صفحه تلویزیون ظاهر خواهد شد و اگرچه با سیمایی گرفته، با مردم سخن خواهد گفت و گزارشی از وضعیت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و دست های پنهان فعال در ده روز گذشته ارائه خواهد داد.

انتظار نمی رود که ایشان در گفتگوی تلویزیونی اش با مردم درباره صحت و سقم شایعات اخیر صحبت کند اما می توان از میزان درنگ او بر این موضوع، گمانه هایی درباره شدت و حدت اختلاف نظرها و اصرارهای او بر خواسته هایش داشت.

شاید به زودی گفته شود که وقایع این چند روزه نیز چون فتنه دو سال پیش منشا خیر بوده است. این مسئله چندان دور از ذهن نیست. حداقل حسنی که اتفاقات روزهای اخیر داشت، شنیدن تاکیدات مقام رهبری مبنی بر لزوم حفظ آرامش و پرهیز از رفتارهایی بود که ممکن است باعث خوشنودی دشمنان شود. شاید از این پس کمتر شاهد رفتارهای خودسرانه یا سازماندهی شده ای باشیم که منافع فردی و گروهی را بر منافع ملی ترجیح می دهد و از هیچ بازتاب بیرونی و شماتت های داخلی و خارجی ابایی ندارد.

 

نظر شما :