بازگشت احمدی‌نژاد با نگرانی‌ها و دغدغه‌هایش

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۲۳۹۳ اخبار اصلی
روزهای غیبت محمود احمدی نژاد که خودش آن را روزهای دورکاری و خانه نشینی می نامد، آنقدر به چشم آمد و همه حوزه ها را تحت تاثیر قرار داد که حالا با بازگشتش به دفتر کار، موجی از اخبار مربوط به او و دولت به راه افتاده است
بازگشت احمدی‌نژاد با نگرانی‌ها و دغدغه‌هایش
دیپلماسی ایرانی: سرانجام احمدی نژاد روز یکشنبه در میان استقبال اعضای کابینه و خبرنگاران، پا به محل برگزاری جلسات هیات دولت گذاشت و از سوی منتخبی از پیشتازان سازمان دانش آموزی که با دسته های گل به استقبالش آمده بودند تجلیل شد و در قاب تصاویر ثبت شد تا مشخص شود غیبتش چقدر مهم بوده و بازگشتش چقدر می ارزد.

می گویند احمدی نژاد شب پیش از حضورش در هیات دولت به چند نماینده مجلسی که به دیدارش رفته بودند گفته بوده: "اعتقادم به ولایت فقیه قوی‌تر شده است." از این روایت می توان به این نتیجه رسید که احمدی نژاد در این روزها ضمن دورکاری به خودسازی معنوی هم پرداخته است.

نوشته اند موسی غضنفر‌آبادی نماینده مردم بم و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس و برخی اعضای شاخص این فراکسیون با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرده و از او شنیده اند: "من جانم را برای ولایت گذاشتم و اعتقاداتم به ولایت فقیه قوی‌تر از گذشته شده است."

از معاون علمی رئیس‌جمهور نقل شده است که در جلسه روز یکشنبه هیات دولت، رئیس‌جمهور با انگیزه و با عمق وجود بار دیگر پایبندی خود را به ولایت فقیه اثبات کرد و هیات دولت نیز با مقام معظم رهبری تجدید بیعت کرد.

بخشی از سخنان احمدی نژاد هم در این جلسه درباره پایبندی اش به ولایت فقیه بود و تبعیت از مقام رهبری را میثاق همه اعضای دولت و از محورهای اصلی اعتقادی و کاری دولت برشمرد. به گفته او، رهبر معظم انقلاب در طول دوره ریاست جمهوری اش، همواره با روشن‌بینی، هوشمندی و دقت هرچه تمام‌تر کمک، مدیریت و هدایت کرده اند و دولت همیشه از رهنمودهای ایشان بهره برده و البته هر اختلافی هم در چارچوب اندیشه و نظام ولایت فقیه قابل حل است.

او گوشه ای از حرف ها و مکنونات قلبی اش را که موجب غیبت چند روزه پرسروصدایش از هیات دولت شد این چنین بر زبان آورد: "اعتقاد و باور من این است که یک رئیس‌جمهور قوی و مقتدر موجب عزت رهبری، کشور و به‌خصوص ملت است. یک رئیس‌جمهور قوی می‌تواند بایستد، سپر باشد، دفاع کند، امور کشور را پیش برده و موجب عزت کشور شود. هر رهبر و مدیر جامعه‌ای نیز نیازمند بازوان پرتوان است، تجربه تاریخی حاکی از آن است که حتی زمانی که بالاترین شخصیت‌های اعتقادی ما فاقد بازوان پرتوان بودند، اراده و منویات آنها روی زمین باقی ماند و جاری نشد."

درواقع محمود احمدی نژاد خواهان آن است تا شرایطی برایش مهیا باشد که بتواند با قدرت حداکثری و اختیارات کامل تر به اداره امور بپردازد و تا حد ممکن محدودیتی در کارهایش ایجاد نشود. او در یکی دو سال اخیر چالش های بیشتری با قوه مقننه داشته و در بحث های بودجه ای و استیضاح وزیران و معاونت رحیم مشایی و تصدی گری چند وزارتخانه، با تنش ها و موانعی همراه بوده است.

بعد از این جلسه و به پاس حضور مجدد احمدی نژاد در دولت، هدایا و خبرهایی از سوی حاضران اعلام شد که بیشتر جنبه تشویقی و تهییجی داشت و شاید به قصد این بود که احمدی نژاد را برای ادامه کار سر ذوق و شوق آورد و انگیزه ای دوچندان به او بخشد.

فرضا عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه "مسائل کشور به طور طبیعی پیش می رود و اگر هم اتفاقی میان مسئولان می افتد جزئی و کم اهمیت است" از صحبت های روشنگرانه رئیس جمهور در جلسه یکشنبه دولت تشکر کرد و آن را موجب ناامید شدن استکبار و صهیونیسم دانست که قصد دارند در صفوف مستحکم ملت و رابطه میان مردم و مسئولان و رهبری عظیم الشأن رخنه ایجاد کنند.

او همچنین وعده داد که سخنان رئیس دولت را شب و بعد از اخبار سراسری تلویزیون پخش کند.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه پیش آمد و درباره سفر احتمالی احمدی نژاد به ترکیه در روزهای آینده خبر داد. او همچنین اعلام کرد که پاسخ به نامه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منوط به نظر رئیس جمهور است و جواب نامه اشتون با نظر ایشان ارسال خواهد شد.

دستیار ارشد رئیس جمهور هم از قافله عقب نماند و خبر آغاز دور چهارم سفرهای استانی را تا سه ماه دیگر اعلام کرد. همچنین گفت که دولت قرار است در سفر به قم پیگیر مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان باشد.

اگرچه این جلسه با غیبت علی مصلحی وزیر مستعفی و به کار بازگشته وزارت اطلاعات همراه بود اما کسی در این باره چیزی نپرسید و حرفی نزد. امید می رود اختلاف هایی که بابت ماجرای استعفا و سپس بازگشت مصلحی در دولت ایجاد شد، به زودی مرتفع شود و مصلحی طبق نامه مقام معظم رهبری با قدرت و جدیت به ادامه کار در این وزارتخانه بیندیشد.

در این جلسه وزیر کشور نیز که در بعضی از عکس ها شانه به شانه احمدی نژاد قدم برمی داشت، شایعه برکناری احتمالی اش را تکذیب کرد و شایعه تغییر استانداران را نیز رد کرد و در این باره گفت: هر موقع لازم باشد در دولت تغییر صورت می‌گیرد، ولی اکنون بحثی در مورد تغییر استانداران مطرح نیست.

برخی معتقدند سیمای گرفته احمدی نژاد و غیبت علی مصلحی در جلسه روز یکشنبه در کنار استقبال با گل و تلاش وزیران برای خوشحال کردن و انگیزه بخشیدن به او خیلی امیدوارکننده بوده ولی این روند باید هرچه زودتر به روالی عادی بازگردد.

موسی غضنفرآبادی در تشریح دیدار دو شب پیش اش با رئیس جمهور گفته که از احمدی نژاد شنیده است مسائل اخیر را با انجام یک گفتگو حل می​کند. او گفته "این موضوعی است که بین من و آقاست و انشاء​الله حل می​شود." احمدی نژاد در دیدار نمایندگان مجلس از وجود رگه​های انحرافی در برخی بخش​های نظام هم سخن گفته است.

احمدی​نژاد در این ملاقات که در منزلش واقع در پاستور انجام شده، به نمایندگان گفته است: من در خدمت نظام و انقلاب و خانواده شهدا هستم و بدانید که از ناحیه احمدی​نژاد کوچک ترین خسارتی به نظام وارد نخواهد شد.

حجت الاسلام آقاتهرانی از دیگر نمایندگان مجلس هم روایتی از ماجرای دیدار با احمدی نژاد دارد که می گوید: احمدی نژاد گفت بنده نمی دانم شایعاتی که درباره من و شرط و شروطی که با رهبری گذاشتم از کجا سرچشمه می گیرد. بنده در دیدار با رهبری در اتاق تنها بودیم و چگونگی پخش این شایعات برایم عجیب است و نمی دانم این حرف ها را از کجا می گویند. بنده خدمت رهبرانقلاب رسیدم و به ایشان گفتم من با فشارهایی که بر دولت است به این نتیجه رسیدم که رسیدن به آرمان هایی که در این دولت تصمیم به اجرای آن را داشتیم غیرممکن است. احمدی نژاد در حالی که گریه می کرد گفت بنده نمی بخشم افراد حزب اللهی ای را که به من تهمت زاویه داشتن با رهبری عزیز انقلاب را می زنند.

 

نظر شما :