وقتی بن لادن را در خانه‌اش می‌کشند!

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۲:۳۱ کد : ۱۲۴۴۴ اخبار اصلی
بالاخره، پس از 10 سال شاید هم بیشتر و پس از سال‌ها تعقیب و گریز اسامه بن لادن، رهبر شبکه تروریستی القاعده به سرنوشت محتومش رسید. البته با یک تفاوت بزرگ، ابتدا و انتهای سرنوشتش بسیار به هم شبیه بود، او به دست امریکایی‌ها در پاکستان و نه در افغانستان کشته شد
وقتی بن لادن را در خانه‌اش می‌کشند!
دیپلماسی ایرانی: بالاخره، پس از 10 سال شاید هم بیشتر و پس از سال‌ها تعقیب و گریز اسامه بن لادن، رهبر شبکه تروریستی القاعده به سرنوشت محتومش رسید. البته با یک تفاوت بزرگ، ابتدا و انتهای سرنوشتش بسیار به هم شبیه بود، او به دست امریکایی‌ها در پاکستان و نه در افغانستان کشته شد.

او کشته شد در حالی که چه کسی می‌تواند بپذیرد که "رهبر مجاهدین" در یک خانه فاخر و نه در جبهه کشتار یا جهاد کشته شده است. او با همسران و سه تن دیگر کشته شد، بر عکس آنچه خودش برای کشتن غرور‌آفرین جوانانمان تجویز می‌کرد، جوانان مسلمانی که آنها را برای مرگ در طول سالیان گذشته لباس دامادی می‌پوشاند، او ریش سفید شر و تروریسم از هر شناسنامه‌ای بود، بله، رهبر مجاهدان در کاخی به ارزش حداقل یک میلیون دلار کشته شد، در پشت حصار سپرهای انسانی و در کنار زنان کم سن و سالش! در حالی که جوانان ما از ملیت‌ها و شناسنامه‌های گوناگون در زندان‌ها، در کوه‌های یمن، در کوه‌های مرزی ایران و افغانستان و پاکستان سرگردانند یا کشته می‌شوند با این تصور که القاعده آنها توانسته دنیا را پس از حوادث تروریستی 11 سپتامبر 2001 تغییر دهد، توانسته‌اند شر القاعده را در سراسر جهان بدون استثنا گسترده کنند، حتی به عربستان سعودی کشاندند، هیچ سرزمین مقدسی از شر آنها در امان نماند، هزاران بی‌گناه در همه جا دنیا فقط به دلیل القاعده کشته شدند.

سرهای بی‌گناهان بریده شد، مسافران دستاویز قرار گرفتند و زنان و کودکان وسیله شدند در حالی که در همه آنها ریش‌سفیدان شر خود را این گونه مبرا می‌کردند که آنها برای اهدافشان کشته شدند، یا ما را متهم به تمرد و دوگانگی عربی می‌کردند تا کار خود را توجیه کنند، بگذریم از هزینه‌های مالی بسیاری که متحمل ملت‌های دنیا کردند، از همه بدتر اهانتی که به دین ما شد. در حالی که سرنوشت رهبر شر جهان در وسط خانه‌اش شاید هم در اتاق خوابش، همان طور که عکس‌های نظامیان امریکایی نشان می‌دهد، پایان یافت.

قطعا، مرگ بن لادن ضربه معنوی مهلکی به القاعده زده و به احتمال قوی امروز آنها در فکر انتقامند، شاید بزرگی این ضربه فراتر از حد تصور باشد، بن لادن برای این شبکه بیش از هر چیز دیگری سمبل بود. چرا که وجودش باعث غرور و ایجاد حس قهرمانی نزد جوانان عربستانی وعربی و یمنی می‌شد، او خوب می‌دانست که از کجا پول به دست آورد، غیر از این که اموال بسیاری از طریق هدایا و تجارت حتی از سوداگری مواد مخدر و الماس و غیره به دست آورد. وجودش عامل جذب بود و رهبری می‌بخشید. امروز و پس از مرگش، القاعده از این که رهبری همانند بن لادن پیدا کند یا کسی که همانند بن لادن در طول این سال‌ها مشروعیت به دست آورده باشد، عاجز است. امروز ما در دنیای متفاوتی به سر می‌بریم، به ویژه در جهان عرب، بسیار سخت است که نمونه بن لادن تکرار شود، هیچ کس همانند او نمی‌تواند خطابه دینی به آن غرائی انجام دهد، یا کسی مثل او پیدا نمی‌شود به راحتی از کاخ به زیر سنگ برود و از زیر سنگ به کاخ باز گردد، کسی مثل او یافت نمی‌شود که به راحتی پول به دست بیاورد یا حتی همانند او به دین ما تا این اندازه توهین و ضربه بزند.

خلاصه بگویم: پایان اسامه بن لادن طبیعی بود و انتظارش هم می‌رفت، اما پیامی هم برای عقلا داشت، کسی که با غرور فرزندان مردم را به دامن حوادث و حتی جهنم مرگ می‌فرستاد خود در یک خانه فاخر در حالی که با همسرانش مخفی شده بود، کشته شد در حالی که فرزندان مردم در مناطق مورد منازعه می‌جنگند یا در کوه‌ها فراری‌اند یا در سیاه‌چال‌های تاریک زندانی‌اند. بی‌شک امروز دنیا پس از مرگ رهبر مغرور تروریسم بسیار بهتر خواهد بود و مردم زندگی بهتری خواهند داشت.

منبع: روزنامه الشرق الاوسط

 

( ۱ )

نظر شما :