عراق حضور اسرائیل را تکذیب کرد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۱:۴۷ کد : ۱۲۴۴۸ اخبار اصلی
به دنبال پخش گزارشی در شبکه پرس تی وی ایران در خصوص حضور پر تعداد نیرو‌ی هوایی اسرائیل در پایگاه‌های آمریکایی در عراق، پنتاگون و بغداد این گزارش را تکذیب کردند. این تلویزیون دولتی هدف از حضور هواپیماهای اسرائیلی در خاک عراق را حمله به ایران توصیف کرده بود
عراق حضور اسرائیل را تکذیب کرد

دیپلماسی ایرانی: به دنبال پخش گزارشی در شبکه پرس تی وی ایران در خصوص حضور پر تعداد نیرو‌ی هوایی اسرائیل در پایگاه‌های آمریکایی در عراق، پنتاگون و بغداد این گزارش را تکذیب کردند. این تلویزیون دولتی هدف از حضور هواپیماهای اسرائیلی در خاک عراق را حمله به ایران توصیف کرده بود. این در حالی است که سخنگوی ارتش اسرائیل در این مورد ابراز بی اطلاعی کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز به نقل از پنتاگون این گزارش را تکذیب کرده است. در همین حال فرمانده نیروی هوایی عراق تاکید کرده است که این کشور به هیچ نیروی خارجی اجازه نخواهد داد که از خاک آن برای حمله به همسایگان استفاده کند.

انور احمد ادامه داد: این گزارش صحت ندارد و خاک عراق به پایگاهی برای هدف قرار دادن دیگر کشور‌ها تبدیل نخواهد شد. به گزارش رادیو آزاد اروپا، موضوع استقرار تعدادی از جنگنده‌های اسرائیلی در عراق یک روز پس از آن در پرس تی وی مطرح شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مراسم هولوکاست سخنرانی کرد. وی با اشاره به ایران مدعی شد برخی در صدد نابودی ما هستند و تل آویو نباید این تهدید را نادیده بگیرد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران از جمله مقامات ایرانی است که بارها موضوع حذف اسرائیل از نقشه جغرافیا را مطرح کرده است. هرچند جنگ لفظی ایران و اسرائیل در 3 دهه اخیر همواره ادامه داشته است اما در ماه‌های اخیر با توجه به تحولات جاری در خاورمیانه تا حدودی این موضع گیری‌های تند در حاشیه قرار گرفته است.

 

نظر شما :