مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۱:۳۴ کد : ۱۲۶۹۸ اخبار اصلی
در این بخش می خوانید: باز شدن پرونده مرگ هفت تماشاگر در ورزشگاه آزادی، ارزش پرس تی وی و العالم بیشتر از سفارتخانه‌های ایران است، موضع‌گیری سیاسی در کن را محکوم می‌کنیم و...
مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی
منتظر عمل رئیس جمهور هستیم

 

حجت الاسلام کاظم صدیقی با اشاره به اینکه ما برای رئیس جمهور تبلیغ کردیم، ملت ایران برای او میدان داری کردند، هیئت های حضرت زهرا از ایشان حمایت کردند و احمدی نژاد هر چه دارد از این هیئت هایی دارد که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه دارند گفت: خیلی ها تلاش می کنند تا رئیس جمهور ما را از ما جدا کنند. رئیس جمهور نیز در سخنان خودش تاکید داشته که این حسرت را بر دل دشمنان انقلاب و نظام می گذارد اما ما این سخنان را تنها ملاک نمی دانیم و منتظر عمل هستیم و از شما می خواهیم در اسرع وقت دل مردم را شاد کنید و دماغ مخالفان انقلاب را به خاک بمالید.

وی تاکید کرد: رابطه رئیس جمهور و رهبری نه رابطه پدر و فرزندی بلکه رئیس جمهور رعیت و سرباز ولایت است و اطاعت از ولایت فقیه بر این علی الاطلاق واجب است. ملت ایران با این اعتماد شما را انتخاب کردند .

صدیقی افزود: من اطمینان دارم به همین زودی ما شاهد خواهیم بود دشمن ما سرش را پایین می آورد و مردم ما با اطمینان می گویند ما در انتخاب خود اشتباه نکردیم و همچنان رئیس جمهور زیر پرچم ولایت است و همراه با مومنینسخت کوشانه به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

 

ارزش پرس تی وی و العالم بیشتر از سفارتخانه‌های ایران است

 

یک پژوهشگر عرصه مطبوعات، تلاش های سازمان کنفرانس اسلامی در تاسیس شبکه ای متحد از رسانه ها اعم از خبرگزاری ها، شبکه های ماهواره ای و مطبوعات را شکست خورده و در پاره ای موارد همراه با نتایج تلخ توصیف کرد و گفت: می شود اتحادیه ای داشت که یک بانی دارد اما استقلال کادر حرفه ای آن اتحادیه به رسمیت شناخته شود.

حسام الدین آشنا به تجربه خود در دیدار با مدیران شبکه الجزیره اشاره کرد و افزود: وقتی من از مدیر الجزیره پرسیدم "چرا قطر این شبکه را تاسیس کرد؟" به من گفت "سئوال بهتر این است که بپرسید "چرا قطر پیشنهاد ما را برای تاسیس شبکه الجزیره پذیرفت؟" و بعم هم استقلال سردبیری را شرط تاسیس این شبکه توسط قطر عنوان کرد. من پرسیدم "طرف شما امیر قطر بوده است؟" که او گفت "نه. طرف ما مشاور امیر قطر بوده است. ما در ابتدا الجزیره قطر بودیم، اما الان مفهوم قطر الجزیره در حال مطرح شدن است".

استاد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه امام صادق (ع) با طرح این سوال که "آیا سرمایه گذاری یک کشور برای شکل گیری یک اتحادیه بین المللی در سپهر مطبوعات جهان اسلام، ارزش مالی دارد یا نه؟" با ذکر مثالی کوشید به آن پاسخ دهد و گفت: اگر کسی تدبیر بین المللی داشته باشد، درک می کند که شبکه "العربیه" از تمام دستگاه های دیپلماسی عربستان، برایش مهم‌تر است، "پرس تی وی" یا شبکه "العالم" برای ایران بسیار مهم‌تر از سفارتخانه های ما در کشورهای دیگر است.

 

آمریکا و انگلیس نمی‌خواهند روابط ایران و پاکستان مستحکم باشد

 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تردیدی وجود ندارد که امریکا و انگلیس نمی‌خواهند دو کشور ایران و پاکستان ارتباط مستحکم و قوی داشته باشند.

بروجردی اضافه کرد: این دو کشور می‌توانند با یک همکاری جدی بر پدیده شوم تروریسم در منطقه فائق شوند.

 

دانشگاه تهران و یک دانشگاه کره شمالی خواهرخوانده می‌شوند

 

سفیر تام الاختیار جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در دیدار با رئیس دانشگاه تهران خواهان خواهرخواندگی دانشگاه تهران و دانشگاه کیم ایل سونگ شد.

جو این چول سفیر کره شمالی در ایران در دیدار با فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران، خواهان خواهرخواندگی دانشگاه تهران و دانشگاه کیم ایل سونگ شد و با اشاره به اینکه دانشگاه کیم ایل سونگ دانشگاه مادر در کره شمالی است گفت: همکاری علمی بین دو کشور موجب گسترش همکاری دو کشور در زمینه های دیگر خواهد بود.

 

چین تمام جهان اسلام را به سوی خود جذب کند

 

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار با رئیس مرکز مطالعات علوم سیاسی آکادمی علوم اجتماعی چین و در پاسخ به سئوال پرفسور فانگ مبنی بر اینکه ایران سالهاست که در تحریم غربی ها به سر می‌برد و در آینده چگونه با این مسایل برخورد خواهد کرد اضافه کرد: آنچه ما از تجربه 30 ساله انقلاب اسلامی یافته‌ایم این است که غربی‌ها همه اشکال مبارزه با ملت ایران را تجربه کرده اما موفق نبوده‌اند و در آینده هم توفیقی نخواهند داشت.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: چین کشور بزرگی است که می تواند در همه جهان نقش آفرینی کند به همین دلیل معتقدیم که خوب است در مشکلاتی که در کشورهای اسلامی مثل بحرین، لیبی، مصر و یمن و ... وجود دارد موضع قویتری داشته باشد تا تمام جهان اسلام را به سوی خود جذب کند.

وی تاکید کرد: ایران در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی قرار دارد اما وضع ملت ما تغییری نکرده است اما از چین انتظار داریم حمایت بیشتری از ایران داشته باشد.

 

تذکر درباره پرداخت یارانه به ایرانیان خارج از کشور

 

نماینده‌ خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت یارانه به ایرانیان خارج از کشور تذکر شفاهی داد.  

محمدجواد ابطحی در تذکر خود گفت: ایرانیان خارج از کشور برای ما عزیز هستند اما در ایران نیستند که بخواهند تبعات گرانی ناشی از افزایش قیمت ها را بپردازند.

وی افزود: تصور می‌کنم این امر با منطق عقلی نمی‌سازد که این تعداد از ایرانیان خارج از کشور در سایت ثبت نام کرده و یارانه‌ به آنها پرداخت شود.

 

پیشنهاد یک میلیارد یورویی به نمایندگان کذب محض است

 

چهار تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای پرویز سروری نماینده تهران مبنی بر پیشنهاد یک میلیارد یورویی به نمایندگان از سوی شورای عالی ایرانیان، واکنش نشان دادند و آن را کذب محض دانستند.

امین شعبانی نماینده سنندج، فاطمه آلیا نماینده تهران، عسگر جلالیان نماینده دیر و عبدالعزیز جمشید زهی نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایرنا ضمن تکذیب حرف های سروری، این حرکت را در راستای خدشه دار کردن مجلس شورای اسلامی قلمداد کردند.

امین شعبانی نماینده سنندج گفت: از جمله کارهای بزرگ و خوبی که دولت انجام داده این است که توانسته شورای ایرانیان را به صورت یک سازمان در بیاورد. خوشبختانه سیاست این شورا این بوده که علاوه بر سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج ، دانشمندان ایرانی را برای جذب و فعالیت در کشورمان ترغیب می کند.

وی درباره ادعای مذکور مبنی بر پیشنهاد یک میلیارد یورویی توسط این شورا به نمایندگان گفت: بنده این مطلب را به طورجدی تکذیب می کنم و معتقدم هرکس این مسئله را بیان کرده قصدش تخریب نمایندگان و نیز شورای عالی ایرانیان بوده است.

 

موضع‌گیری سیاسی در کن را محکوم می‌کنیم

 

محمد حسینی وزیر ارشاد گفت: جشنواره بین المللی فیلم کن رویدادی است که در آن از همه نقاط دنیا حضور می یابند و آخرین دستاوردهای سینمایی خود را ارئه می کنند. به همین دلیل حضور برخی از افراد در این جشنواره از سینمای ایران موجه است.

وزیر ارشاد ادامه داد: ما در تعامل با دنیا هستیم و نمی توانیم خود را از این فضا محروم کنیم. اما اینکه در برخی موارد در این جشنواره موضوع گیری سیاسی می شود، مورد تایید ما نیست و آن را محکوم می کنیم. ما فکر می کنیم یک جشنواره مانند کن رویدادی بین المللی است و بهتر است در همان حد حرفه ای و هنری باقی بماند.

وی در ادامه افزود: در چنین رویدادی اگر اعمال نفوذ شود، سیاسی کاری صورت گیرد و منافع کشورهای غربی در اولویت قرار بگیرد را ما قبول نداریم و در گذشته نیز که چنین مواردی پیش امده بود، ما محکوم کردیم و اعلام داشتیم مورد تایید ما نیست.

 

احکام ولی فقیه مانند احکام پیامبران و امامان معصوم است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بهرامی‌خوشکار‌ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری به خبرگزاری فارس گفت: حاکمیت ولی فقیه نیز همانند حاکمیت پیامبران و امامان معصوم است.

وی با تأکید بر اینکه حکمی که از سوی رهبری صادر می‌شود، مثل احکامی که پیامبران و امامان معصوم صادر می‌کنند، لازم‌الاجرا و واجب‌الاطاعه است، تصریح‌ کرد: مردم، پیامبر و امامان را در جامعه اسلامی به عنوان وکیل خود انتصاب نکرده‌اند تا بتوانند حکمش را اجرا کنند یا نکنند بلکه مردم ولایت معصومان را پذیرفته و با آنها بیعت کرده‌اند که از آنها اطاعت کنند.

 

پرونده مرگ هفت تماشاگر در ورزشگاه آزادی دوباره باز شد

 

سایت «محرمانه آنلاین» اعلام کرد اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد محمدباقر قالیباف در مرگ هفت تماشاگر بازی ایران و ژاپن در ورزشگاه آزادی نقش داشته است.

فروردین سال ۱۳۸۴ پس از پایان بازی تیم‌های فوتبال ایران و ژاپن در ورزشگاه آزادی بر اثر ازدحام جمعیت به هنگام خروج از یکی از در‌های اصلی این ورزشگاه هفت تن کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند. چندی بعد گروه تحقیق سازمان تربیت بدنی٬ نیروی انتظامی را به‌طور غیرمستقیم مسبب این حادثه معرفی کرد؛ نیرویی که فرمانده آن برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی از مقام خود استعفا کرده بود.

این سازمان در گزارش خود اعلام کرد که استقرار بالگرد پلیس در مسیر اصلی در مرگ تماشاگران نقش داشته؛ بالگردی که «محرمانه آنلاین» می‌گوید حامل قالیباف بوده است. در آن زمان اعلام شد که نیروهای یگان ویژه مانع از تردد تماشاچیان از مسیر اصلی شدند تا مبادا آسیبی به بالگرد وارد شود.

این سایت خطاب به قالیباف نوشته است: ما از شما بار دیگر درخواست داریم که به عنوان فرمانده نیروی انتظامی وقت در این رابطه شفاف سازی کنید تا ابهامات پیرامون این حادثه هولناک برطرف گردد.

 

نظر شما :