همزمان با افزایش ناآرامی‌‌ها صورت گرفت

اتهام زنی اسرائیل به ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۲۸۱۹ اخبار اصلی
نیرو دفاعی اسرائیل به دنبال بروز ناآرامی‌ها در مرز‌های شمالی خود ایران را به دست داشتن در این ناآرامی‌ها متهم کرد. روز یکشنبه شماری از تظاهر کنندگان فلسطینی قصد ورود به اسرائیل را داشتند که در جریان درگیری‌ها هشت نفر کشته شدند
اتهام زنی اسرائیل به ایران
دیپلماسی ایرانی: نیرو دفاعی اسرائیل به دنبال بروز ناآرامی‌ها در مرز‌های شمالی خود ایران را به دست داشتن در این ناآرامی‌ها متهم کرد. روز یکشنبه شماری از تظاهر کنندگان فلسطینی قصد ورود به اسرائیل را داشتند که در جریان درگیری‌ها هشت نفر کشته شدند. به گزارش اسوشیتد پرس، سخنگوی نیروی دفاعی اسرائیل مدعی شد که رد پای ایران در این ناآرامی‌ها هم در مرز‌های سوریه و هم لبنان، به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود که هم اکنون 470 هزار فلسطینی پناهنده در سوریه به سر می‌برند که با توجه به بحران‌های داخلی سوریه، در شرایط نامناسبی به سر می‌برند. یک مقام دولت اسرائیل در این زمنیه مدعی شد دولت بشار اسد با هدف تغیر دادن کانون توجه بین المللی از ناآرامی‌های داخلی این کشور، اوضاع نابسامانی را در مرز‌های مشترک با اسرائیل ایجاد می کند.

همچنین روزنامه کریستین ساینس مانیتور نیز در گزارشی مدعی شد ایران و سوریه به منظور نفوذ بیشتر در منطقه و مواجه ساختن اسرائیل با بحران، ناآرامی‌هایی را در خاورمیانه ایجاد می‌کنند. این در حالی است که چندی پیش رئیس سابق موساد در اظهاراتی موضعی ملایم تر در مقابل ایران اتخاذ کرده و حمله اسرائیل به ایران که هر از چندی در تل‌آویو زمزمه آن به گوش می‌رسد را احمقانه توصیف کرده بود.

شماری از تحلیلگران بر این باورند که از دیر باز در تل‌آویو در مورد تدوین استراتژی ایران اختلاف نظر وجود داشته است و تحولات خاورمیانه این اختلافات را عمیق‌تر کرده است. به همین دلیل به موازات برخی مواضع متعادل‌تر در قبال ایران برخی مقامات اسرائیلی نیز انگشت اتهام را مستقیما به سوی ایران نشانه می‌روند و موضع‌گیری های تندی را در این زمینه انجام می دهند.

گفتنی است از زمان بروز ناآرامی‌ها در خلیج فارس و شمال آفریقا این نخستین باری است که سخنگوی نیروی دفاعی اسرائیل به طور مستقیم به نقش ایران در بحران‌های مرزی اسرائیل اشاره می‌کند.

 

نظر شما :