زمانی که اسرائیل برای نخستین بار می‌لرزد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۳:۲۶ کد : ۱۲۸۳۰ اخبار اصلی
درگیری‌های خونین روز گذشته که میان جوانان دختر و پسر فلسطینی و عرب که به مرزهای فلسطین نزدیک شده بودند با مرزبانان اسرائیلی در مارون الراس در جنوب لبنان، مجدل شمس در بلندی‌های جولان، قلندیا در کرانه باختری و بیت حانون در نوار غزه در حقیقت اعتراضی نمادین برای احقاق حق بازگشت فلسطینیان بود
زمانی که اسرائیل برای نخستین بار می‌لرزد
دیپلماسی ایرانی: درگیری‌های خونین روز گذشته که میان جوانان دختر و پسر فلسطینی و عرب که به مرزهای فلسطین نزدیک شده بودند با مرزبانان اسرائیلی در مارون الراس در جنوب لبنان، مجدل شمس در بلندی‌های جولان، قلندیا در کرانه باختری و بیت حانون در نوار غزه در حقیقت اعتراضی نمادین برای احقاق حق بازگشت فلسطینیان بود، آنها می‌خواستند یادآوری کنند که این موضوع همچنان مهم‌ترین قضیه عربی است و همچنان با اهانت مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و کرامت و کبریای این امت را زخمی می‌کند.   

سپاس از انقلاب‌های عربی که نظام‌های عربی را مجبور کرد که به معترضان اجازه دهند به سمت مرزهای غیرحقیقی فلسطینی حرکت کنند تا خشم خود را بیان کرده و سکوت رسمی 60 ساله کشورهای عربی را محکوم کنند.

چه زیباست که می‌بینیم سرزمین جولان برای نخستین بار از 40 سال پیش تا کنون زیر گام‌های صهیونیست‌ها به لرزه در می‌آید، زیباتر این که خون‌های پاک سوری‌های آزاده بار دیگر زمین را به آغوش می‌کشد و اذهان را به فکر می‌اندازد که این امت همچنان قضایا و حقوق فرزندانش را فراموش نکرده است.

همچنین چه زیباست که می‌بینیم جنوب لبنان را لهیب تازه‌ای در نوردیده است و ده‌ها شهید و زخمی تقدیم می‌کند. جوان مومن از ابزارهای مرگ اسرائیلی ترسی ندارد و به ما مجددا یادآوری می‌کند تا ما هم فراموش نکینم که مقاومت‌های لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها در رویارویی با خشم اسرائیلی فراتر از حد تصور است.

به این باور رسیدیم که مذاکرات عبث بود و طرح‌های تونی بلر، فرستاده صلح سازمان ملل در این زمینه همگی بیهوده از آب در آمدند، حکومت خودگردان فلسطینی فقط به این مشغول شد که چگونه حقوق کارمندانش را فرد به فرد یا سازمان به سازمان تامین کند، اکنون همه آنها در برابر واقعیت تسلیم شده‌اند، رویارویی خونین مردم قلندیا در کرانه باختری نشان داد که صبر آنها هم لبریز شده است، ثابت شد که اعتقادات ما قابل اعتنا است، و آتش خشم دشمن همچنان آتش زیر خاکستر است، جوانان دختر و پسر دیدند که چگونه اشغالگر اسرائیلی خطوط قرمز را زیر پا می‌گذارد و چه آسان با گلوله مستقیم شهید و زخمی می‌کند. ایمان ممزوج با خشم چنان به رخ سربازان اسرائیلی کشیده شد که اکنون فهمیدند که این ملت یک ذره از حقوقش کوتاه نخواهد آمد و راه خود را تا آخرین لحظه و تا پایان حتی به رغم افزایش قربانیانش ادامه خواهد داد.

انتظار داشتیم که مسیر ائتلاف جوانان انقلابی مصر که از میدان تحریر آغاز شده بود در سرزمین فلسطین دایره خود را تکمیل کند تا خفقان بر دشمن خشمگین تنگ‌تر شود ولی شاهدیم که مصر و جوانانش از این بابت از ما معذورند، آنها این روزها مرحله سخت دوران انتقالی انقلاب تازه متولد شده را می‌گذرانند، جوان مصری که عزت و کرامت مصر را بازگرداند هیچ گاه فلسطین را فراموش نمی‌کند، ولی هنگامی که دستاورد این انقلاب بزرگ را مشاهده می‌کند، می‌بیند که با توطئه طایفه‌ای مواجه شده که وظیفه دارد برای مهار آن فورا دست به کار شود. جنگ طایفه‌ای که امنیت کشور و ثبات آن را هدف قرار داده و می‌خواهد آن را به مرز انفجار برساند، رویارویی با این توطئه باعث می‌شود تا حکومت‌های فاسد شکست بخورند، همان توطئه‌ای که توسط اسرائیل و قدرت‌های عربی حمایت می‌شود که نمی‌خواهد مصر شاهد آن نهضت بزرگ و بیدارش باشد، نباید فراموش کرد که تکمیل پیروزی انقلاب مصر کوتاه‌ترین راه برای آزادی فلسطین و کل خانواده امت عربی است، دیدیم که چگونه این انقلاب بزرگ مصر را به ما بازگرداند و مصر به دست فرزندان حقیقی‌اش رسید.

این راهپیمایی‌های مردمی عظیم که از زمان اشغال فلسطین بی‌نظیر بوده، شامل کل فلسطینی‌ها می‌شود، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، این راهپیمایی‌ها نماد حقیقی حق بازگشت فلسطینیان است، همچنین تاکیدی موکد بر این حق است که این حق با کوتاه آمدن‌ها از بین نمی‌رود. اسرائیل باید به خوبی ببیند که در ذهن نسل جدید جوانان، حق مقدس تاریخی بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌هایشان حک شده و این آنها هستند که بازنده این قمار بزرگند، اسرائیل از همین جوانان دختر و پسر شکست می‌خورد، نه تنها در کرانه باختری و غزه بلکه در لبنان و سوریه و اردن و سراسر میهن عربی بدون استثنا.

تا به حال هیچ گاه ندیده بودم که اسرائیلی‌ها در چنین حالتی از ترس و دلهره همانند دیروز به سر برده باشند. آن اطمینان زاید الوصفی که با پیروزی در چهار جنگ یا شش جنگ با اعراب با دست آورده بودند دیروز تبخیر شد و جای آن را حالتی از ترس و نگرانی گرفت، به ویژه این که همه متفق القولند که کسانی که پرچم فلسطین را بلند کرده بودند و به مرزها رفته بودند به مسالمت‌آمیزترین شکل ممکن راهپیمایی می‌کردند، ولی همان را هم تحمل نکردند و به کشتنشان دادند. کسی نیست از اسرائیل بپرسد شما که فرزندان ملت عاشقی را این گونه به کشتن می‌دهید، اگر روزی برسد که ده‌ها میلیون مردم عرب و مسلمان در مرزهای فلسطینی جمع شدند چه خواهید کرد، آیا آن موقع هم می‌تواند تفنگ‌ را بردارید و آنها را بکشید یا این که با بمب‌های اتمی‌تان بمبارانشان می‌کنید؟

کلام آخر، با قلبی شاد و با کمال افتخار می‌گوییم، سپاس از شهدای مارون الراس، شهدای بلندی‌های جولان، کرانه باختری و غزه، سپاس از همه شهدای انقلاب‌های عربی بدون استثنا که زندگی ما را متحول کردند و کرامت و عزت را برای ما به ارمغان آوردند، بله پیروزی نزدیک است.

منبع: القدس العربی       

 

نظر شما :